Constructorii încearcă, din nou, să recicleze asfaltul existent pe cel mai prost tronson al DN 76, între Oradea şi Beiuş.

La trei zile după ce directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, şi şeful Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri Cluj, Eugen Cecan, au vizitat şantierul pe întreaga lui lungime, de la Deva până la Oradea, singurul constructor care s-a apucat de treabă este, pe lotul dintre Oradea şi Hidişelu de Sus, firma Drumuri Bihor. La fel ca vineri, muncitorii nu au putut însă nici sâmbătă decât să frezeze carosabilul la ieşirea din oraş spre Sînmartin, nu şi să-l amestece cu ingrediente noi şi a-l reaşterne, operaţiunea fiind împiedicată de vremea ploioasă.

Potrivit explicaţiilor date de constructori, pe durata ploilor aceştia se vor limita la frezare, urmând ca imediat ce umezeala se va diminua, iar temperaturile vor creşte, să pună în funcţiune şi utilajul care "culege" de pe carosabil resturile sparte ale asfaltului existent şi prepară asfaltul înnoit.

Reciclarea in situ (la faţa locului) a asfaltului existent a fost decisă pentru tronsonul de 50,73 km ai tronsonului Oradea – Beiuş încă din toamna anului trecut, din cauză că firma CCCF Timişoara, care a câştigat licitaţia pentru lucrările de reabilitare a acestui tronson, abia executase 7% din volumul lor.

De altfel, din acest motiv, în luna mai a acestui an tronsonul a fost împărţit în trei loturi a câte 15-17 km fiecare, lucrarea fiind relicitată şi atribuită către trei firme distincte, în speranţa că acestea vor termina până la sfârşitul anului repararea carosabilului.

Odată cu noua licitaţie, CNADNR a renunţat la cele 36 milioane euro din fonduri europene pentru reabilitarea ce includea şi fundaţia drumului, hotărând să aloce alte 9 milioane euro din fondurile proprii doar pentru reciclare.

Compania pregăteşte alte 2 milioane euro pentru a angaja anul viitor o firmă care să se ocupe şi de reabilitarea terasamentelor, lărgirea carosabilului de la 7 la 9 metri, refacerea sau realizarea, după caz, a sistemelor de drenaj a apelor etc.