Autostrada care ar trebui să unească Oradea de Cluj are un destin nemilos. Din cauza forţelor vrăjmaşe din exterior, noi, românii, nu suntem lăsaţi să ne construim autostrăzi. Bătrânul Soros se pune în calea buldozerelor care decopertează terenul, ecologiştii mai descoperă câte o capră neagră ce sălăşuieşte pe traseu, iar Uniunea Europeană ne tot bate la cap oferindu-ne banii ei, deşi toată lumea ştie că nu sunt bine veniţi în România fiindcă nu pot fi furaţi.

Mai mult decât atât. Am descoperit şi membri marcanţi ai Statului Paralel care s-au infiltrat în CNAIR. Este vorba de o liotă de absolvenţi de teologie, de profesoare de lucru manual, de fiice şi amante de politicieni, de şoşonari, de lipitori de afişe sau de simpli imbecili care populează compania de drumuri, incapabili să întocmească la timp şi în mod corect un caiet de sarcini pentru o banală licitaţie.

Un tronson al autostrăzii a fost contestat de Strabag, iar Justiţia a cerut reevaluarea ofertelor deoarece onor CNAIR a dat dovadă de superficialitate. Sunt eleganţi domnii judecători, au evitat să adauge că slujbaşii au dat dovadă de incompetenţă pură.

Şi uite-aşa, în loc ca Beni Rus să-şi mobilizeze trupele pentru a mai face 30 de kilometri de drum de mare viteză, ne întoarcem iarăşi la devize. Problema însă rămâne, căci aceiaşi incompetenţi trebuie să refacă ceea ce n-au reuşit din prima. Şi, totuşi, după toate astea, nicio demisie, nicio concediere şi, evident, nicio autostradă...