Experienţa din mini-vacanţa de Rusalii când sute de orădeni au aşteptat la rând mai bine de o oră să intre în la aquapark, iar acesta a atras undeva la 2.000 de persoane pe zi, a fost o lecţie. Conducerea Administraţiei Domeniului Public vrea să elimine cozile la intrarea în parcul acvatic prin introducerea sistemului de vânzare a biletelor online.

„După o perioadă de testări de circa o lună de zile am introdus sistemul de achiziţie a biletelor online. Este vorba doar de biletele pentru o zi, care pot fi cumpărate până cu o zi înainte la ora 21”, a declarat directorul ADP, Liviu Andrica.

Tichetele de intrare pot fi cumpărate cu cardul bancar de pe site-ul parcului acvatic www.aquapark-nymphaea.ro la rubrica InfoPoint, butonul Rezervare online. „Clientul intră pe site, selectează din rubrici ce anume doreşte, plăteşte cu cardul şi primeşte automant biletul”, a spus directorul.

Cumpărătorul nici măcar nu este obligat să printeze biletul, pentru că datele acestuia sunt comunicate automat vânzătoarelor de la casierie.

Pe lângă că au la dispoziţie posibilitatea să intre în aquapark în zilele aglomerate, clienţii care îşi achiziţionează bilete online sunt scutiţi de statul la coadă pentru că au la dispoziţie o casă rapidă rezervată lor, femeilor însărcinate şi familiilor cu copii mici.

În cazul în care, din diferite motive, clientul este obligat să renunţe la intrarea în acuapark, acesta poate să îşi reprogrameze scalda cu condiţia să anunţe  ADP cu o zi înainte de data rezervată, pentru ca aquapark-ul să poată revinde acel bilet.

„Fără ieftineli”

În paralel, pentru a reduce aglomeraţia la casele de la intrarea în aquapark, conducerea ADP a luat decizia să nu mai elibereze bilete de 3 ore, sâmbăta, duminica şi în timpul sărbătorilor legale.

„Am scos biletele de 3 ore în weekend şi de sărbători legale pentru că este vorba de vizitatori care vin dimineaţă la prima oră provocând înghesuială, peste 3 ore, când ies, formează iar cozi, apare un alt val cu 3 ore şi tot aşa, în timp ce alţi clienţi care ar dori să stea 5 ore sau o zi întreagă nu pot să intre”, a spus directorul.

Nu vrea mai mulţi clienţi

Cu ocazia conferinţei de presă, Liviu Andrica a răspuns propunerilor consilierului local UDMR Kirei Melinda, fără a face însă referire la aceasta.

Kirei a cerut în urmă cu o săptămână creşterea numărului de clienţi care au acces simultan în aquapark la peste 1.850 de persoane, pentru a satisface cât mai mulţi clienţi, şi prelungirea orarului de funcţionare în sensul deschiderii aquapark-ului cu cel puţin o oră mai devreme cât 10 când este în prezent.

Udemerista a mai cerut amplasarea la intrare de panouri informative cu tarifele practicate pentru ca vizitatorul să ştie câţi bani să îşi încarce pe brăţară şi a numărului de locuri vacante libere pentru ca vizitatorii să ştie dacă este aglomeraţie sau dacă mai are rost să stea la rând.

În replică, Andrica a spus că refuză să ia în calcul mărirea numărului de clienţi care au acces simultan în aquapark. „Creşterea numărului de vizitatori creează disconfort. Nu e corect ca după ce ai plătit pentru bilet să fii nevoit să te înghesui”, a spus directorul.

Deschis de la 6 dimineaţa

Andrica respins şi propunerea privind majorarea orarului de funcţionare. „Oficial, aquapark-ul este deschis de la ora 10, însă clienţii au acces în incintă între orele 6 - 9:30 ca să poată înota sau să facă plajă, în schimbul unui tarif de 10 lei”, a spus Andrica. Directorul a apus că de la ora 9:30 la 10 angajaţii aquapark-ului fac curat ultimele curăţenie şi ultimele pregătiri înainte de deschidere.

La fel, şeful ADP a declinat propunerea consilierei de amplasare la intrare a unor panouri cu meniul şi tarifele la mâncare şi băutură. „Avem panouri cu preţurile biletelor. Nu se pune însă problema să afişăm la intrare meniul şi tarifele la mâncare şi băutură. Nicăieri în lume nu se întâmplă asta”, a afirmat Andrica.

În schimb, directorul a preluat ideea amplasarăii la intrare a unui panou pe care să fie afişate în timp real numărul de locuri libere pentru ca vizitatorii de afară să ştie dacă să mai aştepte sau nu.

„În următoarele zile vom monta un panou cu numărul de locuri libere din incintă. Informaţia va exista, în timp real, şi pe site-ul aquapark-ului, pentru ca vizitatorii să ştie la ce să se aştepte”, a spus directorul.

Un „succes” usturător

Potrivit evidenţelor ADP, anul acesta aquapark-ul a încasat 1,1 milioane euro de pe urma celor 109.000 vizitatori. Conform cercetărilor făcute de personalul parcului acvatic, 70% din clienţi provin din judeţul Cluj, circa 20% din Timiş, Arad şi Satu Mare, iar diferenţa de doar 10% o reprezintă vizitatorii din Bihor.

Pentru a creşte atractivitatea parcului acvatic şi a puncta deschiderea acestuia, la început de sezon estival ADP a organizat sâmbăta trecută un concert Horia Brenciu. Din lipsă de clienţi, preţul iniţial al biletului de 150 lei a fost redus ulterior la 100 lei iar în ziua concertului chiar la 50 lei.

În final, în cursul zilei în aquapark au intrat de-a lungul întregii zile circa 800 de vizitatori, din care s-au postat în faţa scenei undeva la 200 de spectatori. În ciuda acestui fapt, conducerea societăţii consideră evenimentul o reuşită.

Directorul Andrica a spus că în urma colaborării cu Brenciu, pentru care ADP a plătit 10.000 euro, pe lângă sponsorizările primite, evenimentul şi-a atins scopul pentru că a adus publicitate aquapark-ului pe un post de televiziune cu acoperire naţională, peste 1,3 milioane de vizualizări pe pagina de Facebook a artistului şi 145.000 de vizitatori pe contul de Instagram.