În prezenţa managerului interimar al Aeroportului Internaţional din Oradea, reprezentanţii unei agenţii de turism cu capital străin au anunţat marţi, în cadrul unei conferinţe de presă, că începând din 10 iunie şi până în 23 septembrie 2020 va opera, cu o frecvenţă săptămânală, curse charter şi spre Tunisia, după ce vara a asigurat astfel de curse spre Antalya (Turcia) şi Hurghada (Egipt).

Prilejul a fost folosit de BIHOREANUL pentru a afla de la managerul interimar al Aeroportului, Dan Bălăcel, dacă există noutăţi legate de cele două mari probleme ale unităţii: noul terminal de pasageri, construit de firma bucureşteană UTI, care trebuia să-l dea în folosinţă încă din august 2018, şi cursele externe, fără de care Oradea a rămas de peste un an, când compania Ryanair a oprit orice zbor.

„La ultimul comandament (n.r. – şedinţă), săptămâna trecută, constructorul ne-a spus că mai au o lună, o lună şi jumătate, cu condiţia să nu aibă probleme cu forţa de muncă. După ultimele raportări ale diriginţilor de şantier, lucrările sunt la stadiul de 92-95 la sută. În interior au început lucrările de finisaje, cuplarea camerelor de supraveghere cu circuit închis, dar cea mai mare problemă este lipsa forţei de muncă”, a declarat managerul interimar al Aeroportului despre întârzierea lucrărilor la noul terminal.

În ce priveşte încercările de reluare a conexiunilor dintre Oradea şi Europa, prin curse aeriene regulate, Dan Bălăcel a afirmat că „încă suntem în discuţii cu mai multe companii atât naţionale, cât şi internaţionale” şi că, pentru a le convinge de eficienţa operării unor rute externe, Aeroportul a comandat un studiu de marketing care să indice potenţialul de pasageri spre diverse destinaţii.