Că politrucii din Consiliul de Administraţie al Aeroportului sunt incompetenţi nu mai încape nicio îndoială, incompetenţa lor e flagrantă. Nu trebuie să fii mare specialist în management ca să te prinzi câtă pricepere au cele 7 persoane a căror performanţă este golirea Aeroportului de orice cursă externă după investiţii uriaşe, de zeci de milioane de euro. 

De o lună, de când a ieşit la iveală că cei 7 au trântit concursul pentru un nou director în locul celui demisionar, a devenit limpede că nici buna-credinţă nu le mai poate fi prezumată, de vreme ce n-au catadicsit să anunţe procedura nici măcar în revista de profil, a Asociaţiei Aeroporturilor. Cică pentru a face economii, justificare la care nu s-au gândit defel, însă, când şi-au încasat bonusurile. 

De săptămâna trecută, a devenit evident că membrii CA-ului au şi obrazul gros: nu doar că au contestat la Prefectură revocarea lor de către acelaşi Consiliu Judeţean care îi pusese în funcţii în 2017, ci s-au şi apucat, demişi fiind, să pună la cale un nou concurs. Şi nu oricum, ci după o "recomandare" făcută doar de şeful CJ, Pásztor Sándor, care, punându-se peste majoritatea din "parlamentul" bihorean, vrea o comisie alcătuită din nu mai puţin de 11 persoane. 

Reţetă clasică: cu cât sunt "comiţiile" mai stufoase, cu atât e mai diluată răspunderea. Nu-i de mirare, aşadar, că una dintre instituţiile somate să-şi stabilească un reprezentant în supra-comisie a şi refuzat s-o facă, invocând tocmai lipsa de calitate a CA-ului demis.

Ca să mimeze brusca preocupare pentru soarta Aeroportului, cei 7 magnifici pretextează că acesta poate rămâne fără conducere, cu riscul închiderii, deşi tot ei l-au pus director general interimar pe unul dintre adjuncţi. Deci, ipoteza e exclusă. 

Ceea ce niciunul nu spune este că, potrivit legii, selectarea viitorului manager poate fi făcută şi de o firmă specializată, soluţie la care, după cum se vede, nici nu le trece prin cap să apeleze. Încerc să nu fac nimănui procese de intenţie, dar nu pot să nu mă întreb de ce. Poate pentru că o firmă specializată nu-şi permite luxul unui rateu rezultat din mimarea procedurii, ci, dimpotrivă, are tot interesul să-şi facă treaba ca la carte, pentru a nu-şi strica reputaţia? 

Tragerea de timp pe care o practică iluzioniştii din CA, pregătindu-şi alibiul că "noi vrem, dar nu suntem lăsaţi", e prea pe faţă ca să nu fie înţeleasă şi, bineînţeles, stopată. Întrebarea este ce instituţie o va face dacă autoritatea tutelară, adică CJ, nici nu poate şi, la vârf, nici nu vrea.

Poate va răspunde Prefectura, căreia cei 7 s-au plâns ca să rămână în posturi: fie va consfinţi revocarea decisă de CJ şi va permite constituirea unui alt CA, fie le va da dreptate, prelungind agonia în care Aeroportul a fost împins. Mingea este, deci, la prefect, care nu are dreptul să tragă şi el de timp cu prea multe analize, ci obligaţia de a reacţiona cât mai rapid, până nu e prea târziu.