Nici când a promovat FC Bihor ultima oară în Divizia A n-am văzut bucurie ca săptămâna trecută, când Prefectura a anunţat că până la finele lunii iunie, când începe vacanţa şcolară, iar apoi de când se reiau cursurile şi până la sfârşitul anului, maşinile şcolilor de şoferi vor avea accesul interzis în zonele cele mai aglomerate ale oraşului la orele de vârf, atât dimineaţa, între 7.00 şi 8.30, cât şi după-amiaza, de la 15.00 la 18.00.

Decisă prin ordin de prefect, măsura a fost luată pentru a nu încurca circulaţia şi mai mult (decât însuşi numărul copleşitor al maşinilor şi existenţa şantierelor) prin zonele aglomerate, după ce, în urmă cu câţiva ani, interdicţia avea în vedere doar vecinătăţile şcolilor.

Desigur, măsura e discutabilă, dacă nu referitor la delimitarea zonelor aglomerate (practic din cartierele Nufărul şi Rogerius până în centru, inclusiv), atunci măcar cu privire la intervalele orare considerate cu trafic intens. Căci nu ţin minte să fi văzut ambuteiaje la 7.00 ori 7.30, dar la 9.00 - 9.30 da. Poate, cine ştie, ordinul de prefect va fi ajustat cu prima ocazie.

Majoritatea şoferilor au aplaudat decizia, argumentând că pretendenţii la permisul de conducere nu sunt pregătiţi să înfrunte traficul intens şi doar încurcă, fără să înveţe nimic din simplul motiv că, mergând cu 2-3 km/h, singurele manevre exersate sunt pornirea de pe loc şi oprirea, cu preţul formării în siajul lor a unor coloane considerabile.

Alţii au obiectat că învăţăceii vor fi proşti şoferi tocmai pentru că nu-s aruncaţi să înoate în apă adâncă şi, odată intraţi în posesia permisului, vor paraliza oricum oraşul.

Prinşi în controverse, puţini au remarcat o altă măsură din ordinul de prefect, şi anume că se va putea da "oraşul" şi sâmbăta.

Iar un alt detaliu, deocamdată doar o măsură-test, îl ştiu strict cursanţii şi instructorii auto, fiindcă doar lor le-a fost comunicat: de luni, 17 mai, "adunarea" cu care erau cu toţii obişnuiţi pentru pornirea prin oraş şi pentru examinare se mută din parcarea Arenei Antonio Alexe în cea de lângă complexul ERA Park, spre Brico.

Ceea ce, sigur, va uşura circulaţia în Ioşia Nord, Ioşia Est, Tudor Vladimirescu, Sovata şi Dacia, dar o şi poate încurca pe DN 79 la intrarea dinspre ERA şi de pe centură în preajma Leroy Merlin, singurele ieşiri din parcarea respectivă, ce-i drept nu cu o bandă, precum străzile anterior menţionate, ci cu două pe sens.

Dacă va funcţiona, adică dacă deranjul va fi mai mic decât cel provocat în ultimele decenii de startul zilnic din Ioşia Nord, e posibil ca mutarea şcolilor de şoferi să fie definitivă pe platoul Pieţei 100.

Dar să nu ne facem, totuşi, iluzii: traficul în Oradea tot greoi va rămâne, câtă vreme vom continua să ne ducem copiii la şcoli musai cu maşinile, cât timp acestea vor ocupa, parcate ori staţionate, carosabilul pe care ar trebui să circulăm, iar străzile vor fi înfundate de camioanele salubrizării, care nu-şi pune angajaţii să lucreze noaptea din simplul motiv că atunci ne-am plânge de gălăgie.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!