Nu bine a început campania electorală că deja a şi fost otrăvită de Operaţiunea Tramvaiul. Pesediştii au avut năstruşnica idee de a-şi lansa programul pentru Oradea într-un tramvai. Cum directorul OTL a constatat că legea nu permite să se facă propagandă electorală în mijloacele de transport în comun, lansarea programului s-a făcut într-o staţie de tramvai. De aici, acuze şi insinuări că liberalii şi Bolojan le bagă beţe în roate.

Jurnaliştii puteau fi căraţi şi cu căruciorul de butelii, nu asta era important, ci faptul că au avut ocazia să vadă strategia Adelinei Coste pentru viitorii patru ani. Nu sunt adeptul unei campanii de tip non combat. De aceea este firesc ca primarul în funcţie să-şi prezinte realizările, la fel cum e normal ca opoziţia să-i caute hibe pentru mandatul recent încheiat şi să-l muşte de unde apucă.

Dar, pe lângă această zbatere, poate n-ar strica să aflăm cum văd candidaţii măsurile concrete de reparare a investiţiilor care deja prezintă hibe. Că doar n-o să dărâmăm Piaţa Rogerius pentru că iarna te trage curentul şi nici n-o să nivelăm dealul Ciuperca pentru că la poale se adună apă.

E clar că filozofiile celor două mari partide, PNL şi PSD, sunt complet diferite. Liberalii merg în continuare pe ideea unor impozite mari şi continuarea eforturilor investiţionale masive. Pesediştii propun scăderea taxelor şi promit numeroase facilităţi persoanelor defavorizate. Poate că un mixt între cele două idei ar mai scădea presiunea pe orădenii care de 8 ani au spart normele la capitolul dezvoltare.