Facilităţile oferite investitorilor nu sunt totul. Într-un climat concurenţial tot mai agresiv între comunităţile dispuse să atragă investitori, Oradea va trebui să îşi completeze oferta cu măsuri de creştere a calităţii vieţii, de la modalităţi de petrecere a timpului până la oportunităţi de educaţie pentru copiii ex-paţilor.

"Avem nevoie de un învăţământ de calitate pentru copiii noştri. Dacă ar fi mai multe şcoli ar veni mai mulţi coreeni în Oradea", a declarat vineri, la Oradea, ambasadorul Republicii Coreea de Sud, Im Han-taek.

Excelenţa sa a mai vorbit despre necesitatea amenajării de spaţii publice pentru petrecerea timpului liber, de parcuri pentru recreere şi spaţii de joacă pentru copii. Toate acestea constituie în ochii potenţialilor investitori coreeni atuuri care i-ar putea determina să se stabilească în Oradea.

Ambasadorul a participat în cursul dimineţii de vineri la o întrevedere cu preşedintele Consiliului Judeţean, Cornel Popa, viceprimarul de Oradea, Mircea Mălan, deputatul Ioan Cupşa, preşedintele grupului de prietenie româno-coreean şi directorul parcurilor industriale Eurobusiness, Delia Ungur.

În cadrul întâlnirii au fost discutate oportunităţile de afaceri din Oradea, dar şi facilităţile pe care trebuie să le ofere municipiulul pentru a deveni atractiv în ochii investitorilor.

Oradea ocupă locul trei în topul oraşelor cu cele mai mari investiţii coreene după Bucureşti, capitala care dictează pulsul economic al ţării, şi Mangalia, unde grupul Daewoo a preluat în 1997 şantierul naval cu acelaşi nume.

Investiţiile coreene în Oradea se ridică la peste 50 milioane dolari. Numai grupul Shin Heung a investit în parcul industrial Eurobusiness peste 30 milioane dolari.