Comisia Tehnică a Companiei Naţionale de Infrastructură Rutieră a aprobat, în vinerea de dinaintea Crăciunului, indicatorii tehnico-economici ai drumului cu patru benzi lung de 19,5 kilometri care va lega Oradea de viitoarea autostradă Transilvania.

Au obţinut avizul!

Proiectul viitoarei legături a municipiului de pe Crişul Repede cu viitoarea autostradă a fost susţinut în cadrul Comisiei Tehnice de către directorul Zonei Metropolitane Oradea. Avizul comisiei este şi cel mai important pas pentru finanţarea lucrării.

"Pentru ca o investiţie guvernamentală să devină realitate, cel mai important pas îl constituie avizul Comisiei Tehnice. Ulterior, o comisie a Ministerului Transporturilor şi o comisie interministerială verifică dacă nu sunt probleme cu proiectul. În paralel se lucrează la emiterea unei Hotărâri de Guvern care, având un caracter tehnic, ar trebui să meargă destul de repede", a declarat, joi, pentru BIHOREANUL primarul Ilie Bolojan.

Licitaţia, în primăvară...

Potrivit edilului, investiţia ar putea fi scoasă la licitaţie încă din primul trimestru al anului viitor.

"Dacă nu vor apărea probleme deosebite, în primul trimestru din 2019 am putea avea Hotărea de Guvern pe baza căreia să poată fi demarată procedura de licitaţie pentru proiectarea şi execuţia viitoarei căi de legătură. Apoi, cel târziu în toamnă, am putea avea desemnat un consorţiu care să execute lucrările cu termen de predare de 24 de luni", a spus edilul.

Primarul de Oradea a apreciat că, investiţie de 150 milioane euro, noua cale de legătură ar putea fi dată în folosinţă în acelaşi timp cu noua autostradă Transilvania, la care se va şi racorda.

Cu pod şi pasaje

După cum anunţa primarul Ilie Bolojan încă din primăvara acestui an, noul drum va cuprinde un pod peste Crişul Repede, un pasaj peste Şoseaua Borşului în zona Gazprom, un pod peste linia ferată, pasaje supraterane şi va ieşi la limita dintre comunle Bihaia şi Tămăşeu.

Noua cale rutieră se va intersecta prin giraţii atât cu noua legătură cu comuna Sântandrei, pornind din sensul giratoriu de la intersecţia străzii Cazaban cu şoseaua de centură, cât şi cu prelungirea drumului expres, care în prezent este proiectat să se oprească la giraţia de lângă Real II.

Noua cale de legătură cu autostrada va deservi nu doar Oradea, ci tot judeţul Bihor.