Constructorii au început să toarne primul strat de asfalt și pe centura Biharia, unde stadiul lucrărilor a depășit 60% din volumul proiectat, a informat joi Consiliul Județean Bihor cu privire la noul drum de 5,6 km care va ocoli localitatea.

Șoseaua de centură va avea și o pistă pentru bicicliști și va fi finalizată anul viitor.

În total 8,7 km

În paralel cu începerea așternerii primului strat de asfalt, arată administrația județeană, se lucrează și la alte elemente de infrastructură, precum șanțurile betonate și podețele, menite să asigure o mai bună drenare și protecție a drumului.

De asemenea, potrivit CJ Bihor, lucrările sunt într-un stadiu avansat și în ce privește pista pentru bicicliști aferentă centurii Biharia, aici lucrându-se la realizarea balastului stabilizat, operațiune premergătoare asfaltării.

În același proiect pentru construirea centurii Biharia este cuprins și un drum de legătură între aceasta și localitatea Paleu, pe care a fost așternut stratul de piatră brută, iar pe anumite porțiuni, atât pe drum, cât și pe pista pentru bicicliști, s-a turnat deja stratul de balast.

Începute la finele lunii octombrie a anului trecut, lucrările pentru centura Biharia (de 5,6 km) și pentru drumul de legătură cu Paleu (de 3,1 km) sunt executate de asocierea firmelor Dumexim și Consorzio Stabile EBG Group contra sumei de 66,36 milioane lei (cu TVA), iar constructorii au la dispoziție 18 luni pentru finalizarea lucrărilor.

5 din 7 în Zona Metropolitană Oradea

Potrivit CJ Bihor, centura Biharia va fluidiza traficul la ieșirea din Oradea spre Marghita și Satu Mare, va reduce numărul accidentelor pe DN 19 și va diminua poluarea în localitatea Biharia.

După centurile Oșorhei, Nojorid, Sânmartin și Sântandrei, centura Biharia este cea de-a cincea construită de CJ Bihor în Zona Metropolitană Oradea.

În județ a mai fost dată deja în folosință o a șasea centură, cea din Aleșd, iar vineri este programată deschiderea circulației și pe a șaptea, cea din Beiuș.

Concomitent, CJ Bihor construiește o centură metropolitană a Oradiei prin partea sudică a orașului, cu o lungime de 17 km, pentru ocolirea localităților Nojorid, Sânmartin, Băile Felix, Băile 1 Mai și Oșorhei, legând totodată șoselele naționale DN 79 Oradea – Arad, DN 76 Oradea – Deva și DN 1 Oradea – Cluj. Inelul Metropolitan de Sud va fi deschis integral circulației în primăvara anului viitor.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!