Sâmbătă dimineața s-a deschis circulația și pe ultimul tronson al șoselei ocolitoare a orașului Aleșd, cel de la intrarea dinspre Cluj și până la intersecția cu DJ 764, acesta fiind finalizat mai târziu în contextul unor dispute legale cu câțiva localnici expropriați.

„De astăzi se circulă pe tot traseul centurii Aleșd. Este a 5-a centură finalizată de Consiliul Județean Bihor”, a transmis scurt, pe rețelele socialie, Ilie Bolojan, alături de o filmare aeriană cu traficul de pe centură. 

Potrivit AleșdOnline.ro, inaugurarea s-a făcut fără tăieri de panglici, iar traficul greu și cel de tranzit a fost redirecționat pe noul drum ocolitor, reducând aglomerația și poluarea din oraș.

Tronsonul pe care a pornit circulația sâmbătă dimineața, la ora 09, are o lungime de 1,6 kilometri și este cuprins între sensul giratoriu amenajat pe DN1 la intrarea în Aleșd dinspre Cluj și intersecția cu DJ 764 Aleșd – Beiuș.

Lucrările pe acea porțiune au fost blocate timp de un an din cauza contestațiilor deciziilor de expropriere emise de CNAIR, pentru realizarea șoselei. După cum BIHOREANUL a mai scris, dintre cei 23 de localnici care au contestat aceste decizii, majoritatea au renunțat la procese. De asemenea, șapte persoane au pierdut procesele, instanțele respingând cererile, iar în cazul a cinci persoane s-au pus în aplicare proceduri de executare silită. 

Centura Aleșd are o lungime totală de 5,85 km și este compusă din două tronsoane. Primul, de 3,6 kilometri, ocolește orașul Aleșd prin sud, ca alternativă la DN 1. Traseul începe de la sensul giratoriu amenajat pe DN 1 la intrarea în Aleșd dinspre Cluj, se intersectează cu DJ 764 Aleșd - Beiuș și revine în DN1 printr-un sens giratoriu, la ieșirea din Aleșd spre Oradea.

Secțiunea cuprinsă între intersecția cu DJ764 și sensul giratoriu de la ieșirea spre Oradea a fost deschisă circulației în 1 august. Al doilea tronson, dat în trafic în septembrie 2023, asigură o conexiune mai bună pe direcția Zalău, făcând legătura între DN 1 și DN 1H. Lungimea acestuia este de 2,3 kilometri. 

Lucrările au fost executate de asocierea de firme Drum Asfalt și Trameco, iar valoarea contractului a fost de peste 89 de milioane de lei, cu TVA. Finanțarea este asigurată din fonduri europene, alocate prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020 și Programul Transport 2021 – 2027. 

În acest an, prin proiecte similare, în Bihor s-au inaugurat centurile Sântandrei, Sânmartin, Nojorid și Oșorhei. Mai sunt în lucru cele din Beiuș și Biharia. 

Proiectele s-au realizat în baza unor protocoale colaborare între Consiliul Județean Bihor și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!