Începând din 1 martie, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va prelua de la contribuabilii persoane fizice şi juridice cereri, înscrisuri şi documente numai prin mijloace electronice de transmitere la distanţă.
"Începând cu data de 01 martie 2022, contribuabilii / plătitorii persoane juridice, asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică, precum şi persoane fizice care desfăşoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent sunt obligaţi să transmită organului fiscal central cereri, înscrisuri sau orice alte documente prin mijloace electronice de transmitere la distanţă", se menţionează într-un comunicat transmis miercuri de Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Bihor, sub semnătura directorului Ioan Mihaiu.
Potrivit comunicatului, documentele în format fizic nu vor mai fi acceptate.
"În situaţia în care contribuabilii / plătitorii nu îşi îndeplinesc obligaţia comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanţă a cererilor, înscrisurilor sau oricăror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central în format letric, nu vor fi luate în considerare", a transmis AJFP Bihor.
Contribuabilii, persoane fizice şi juridice, sunt îndemnaţi să folosească pentru comunicarea cu instituţia Spaţiul Privat Virtual de pe site-ul instituţiei www.anaf.ro.