Primăria Oradea a montat, începând de săptămâna trecută, limitatoare de viteză pe strada Făcliei atât în dreptul Uzinei de Apă, cât şi în una dintre curbele strânse pe partea spre Fughiu.

La cererea riveranilor...

Cele două bumpere pentru reducerea vitezei, de pe drumul principal care străbate cartierul Podgoria, au fost puse la solicitările repetate ale locuitorilor cartierului.

„Decizia montării limitatoarelor de viteză a fost luată, cu acordul Poliţiei Rutiere, în una dintre şedinţele trecute ale Comisiei tehnice pentru probleme de circulaţie. Am avut zeci de cereri repetate din partea locuitorilor zonei, care au solicitat montarea de astfel de bumpere. Oamenii se plângeau că în zonă se circulă cu viteză mare punând pietonii în pericol", a explicat pentru BIHOREANUL viceprimarul Marcel Dragoş.

Dâmburile din cauciuc, cunoscute și sub denumirea de „polițiști culcați”, au fost instalate pe porţiunea dreaptă de şosea din fața Uzinei de Apă a CAO, unde şoferii circulau cu viteză mare, precum şi în una dintre curbele periculoase dinspre capătul străzii Făcliei, către satul Fughiu, unde, din cauza vitezei, mulţi şoferi intrau pe contrasens.

Atenţie la indicatoare!

Șoferii care folosesc strada Făcliei au protestat faţă de modul de amplasare a indicatoarelor de circulație.

„Nu există nicăieri indicator care să presemnalizeze dâmbul de cauciuc, montat pe şosea cu 50 de metri înainte, cum ar fi normal. Dacă vii dinspre Oradea, indicatorul nici măcar nu îl vezi din timp, a fost montat fix lângă el", a reclamat un şofer la BIHOREANUL.

Reprezentanţii Primăriei Oradea susțin, în schimb, că au respectat întocmai specificaţiile Poliţiei Rutiere.

„Indicatorul de avertizare a fost montat chiar lângă limitatoarele de viteză, aşa cum a cerut Poliţia Rutieră. Şoferii nu au, însă, nicio scuză să spună că nu l-au văzut din timp. Cu 50 de metri înainte de fiecare bumper au fost montate indicatoare de circulaţie cu semnificaţia «Zonă cu viteza limitată la 30 km/h»", a explicat pentru BIHOREANUL şeful Direcţiei Tehnice, Sebastian Marchiş.

Altfel spus, dacă respectă semnificaţia indicatorului de circulaţie şi reduc viteza de rulare, conducătorii auto nu vor avea probleme să treacă cu maşina, fără ca aceasta să se zgâlţâie, peste dâmbul din cauciuc montat pe carosabil.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!