Sala ghișeelor de la parterul Primăriei Oradea își va suspenda după Anul Nou cea mai mare parte a activității cu publicul până pe 15 ianuarie. Măsura va fi luată pentru ca Direcția Economică să poată face operațiunile de închidere a anului fiscal 2020 și de deschidere a anului fiscal 2021.

„În perioada 4 ianuarie 2021 – 14 ianuarie 2021 se va derula activitatea de închidere/deschidere a anului fiscal 2020/2021, motiv pentru care în această perioadă activitatea de încasare va cuprinde doar taxe fără debit (taxe de timbru, avize și autorizații de orice fel și amenzi de circulație / parcare). Contribuabilii persoane fizice și juridice care doresc să achite obligațiile fiscale restante, datorate anterior anului curent, vor putea să efectueze plata numai prin virament bancar sau mandat poștal”, se menționează într-un comunicat al Primăriei.

În primele două săptămâni din noul an municipalitatea va prelua de la orădeni declarațiile fiscale privind clădirile și terenurile tranzacționate, dar le va prelucra doar după data de 15 ianuarie.

Pentru vânzările efectuate în perioada 1 - 15 ianuarie impozitul aferent anului 2021 va fi calculat de inspectorii cu atribuțiuni, dar eliberarea certificatului fiscal se va face doar după prezentarea de către solicitant a documentului de plată care să ateste plata impozitului.

„Documentele aferente tranzacțiilor de vânzare-cumpărare încheiate în luna decembrie 2020 se pot prezenta, în vederea înregistrării, în cursul lunii ianuarie 2021 și se vor opera cu data tranzacției (data vânzării / cumpărării), iar vânzătorul nu va mai datora impozit pentru bunul înstrăinat în anul următor”, se mai menționează în comunicatul Primăriei.

Operațiunile de încasare a impozitelor și taxelor datorate bugetului local, inclusiv impozite pe terenuri, clădiri și autovehicule, vor fi reluate începând cu 15 ianuarie.