Traficul rutier pe DN 76 va fi întrerupt vineri dimineață de mai multe ori, în reprize de câte 15 minute, a anunțat joi Consiliul Județean Bihor, care precizează că suspendarea circulației este estimată să se întindă pe durata a șase ore.

„Vineri, 28 iunie 2024, între orele 9:00 și 15:00, circulația auto pe Drumul Național 76, la ieșirea din Băile Felix către Beiuș, va fi temporar întreruptă pe ambele sensuri din cauza montării grinzilor la viaductul Inelului Rutier Metropolitan”, a informat CJ Bihor printr-un comunicat dat publicității miercuri.

Administrația județeană arată că „vor fi montate 5 grinzi pe deschiderea de deasupra drumului, iar în momentul în care fiecare va fi poziționată, traficul auto va fi întrerupt complet timp de aproximativ 15 minute”.

Pentru montarea grinzilor, fiecare cântărind 62 de tone, va fi folosită cea mai mare macara din România, de 700 de tone.

Un viaduct spectaculos

Viaductul de la ieșirea din Băile Felix al Inelului Metropolitan de Sud are o lungime totală de 395 de metri, iar până în prezent au fost montate 30 de grinzi din totalul de 40 câte vor fi în total. Viaductul are 8 deschideri, cu câte 5 grinzi la fiecare deschidere.

Inelul Metropolitan de Sud are o lungime de 17 km și va asigura legătura dintre DN1 Oradea - Cluj, DN 76 Oradea – Cluj și DN 79 Oradea - Arad, precum și cu centurile din Zona Metropolitană Oradea, dar și centura Oșorhei, centura Nojorid și centura Sânmartin.

O parte, gata anul acesta

Lucrările pentru realizarea Inelului Metropolitan de Sud sunt împărțite în două loturi. Lotul 1 are o lungime de 9 kilometri și este cuprins între Nojorid și viaductul care se construiește peste DN 76 la ieșirea din Băile Felix.

Aici, lucrările sunt executate de asocierea Asfamixt (lider), SOPR Asfalt și Dacia Faber. Termenul de execuție este de 18 luni, iar valoarea contractului este de 70,143 milioane lei, fără TVA.

Lotul 2 este cuprins între viaductul din Băile Felix, ocolește localitățile Băile 1 Mai și Cheriu și se termină în Oșorhei. Aici, lucrările sunt executate de Porr Construct, cu un termen de 18 luni, iar valoarea contractului este de 81,688 milioane lei, fără TVA.

Finanțarea proiectului este asigurată cu fonduri din Programul Național Anghel Saligny, precum și din bugetele CJ Bihor și Primăriei Oradea.

Lucrările au ajuns la 50% din volumul proiectat, iar cu o săptămână în urmă, într-o vizită pe șantier, președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, afirma că până la finele acestui an va fi deschis circulației un tronson cuprins între Nojorid și Cordău.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!