Cel mai nou hipermarket orădean se inaugurează miercuri pe Şoseaua Ogorului. Francezii de la Auchan deschid, la ora 10, cel de-al 14-lea magazin în centrul comercial Arcade, amenajat în locul fostului magazin Real deţinut de nemţii de la Metro. Începând de joi, acesta va fi deschis zilnic între orele 8-22.

Transformat în numai 18 zile, noul hipermaket promite să îşi facă intrarea pe piaţa locală cu cele mai mici preţuri practicate permanend, nu doar în perioade dedicate reducerilor, cu accent pe o gamă largă de produse cu specific local şi regional.

"Este un test şi pentru noi. Pentru că peste 20% din populaţia Oradiei este formată din maghiari, am amenajat un raion cu peste 300 de produse din Ungaria. Ştiu că foarte mulţi români şi maghiari din această parte a ţării apreciază aceste produse şi am vrut să venim în întâmpinarea lor", a declarat Gaspar Biro, directorul regional al companiei pentru Regiunea Nord-Vest, marţi, în cadrul unei conferinţe de presă.

Puternic ancorat în comunitatea locală, grupul Auchan pune accent pe specificul acesteia, fapt pentru care în hipermarketul din Sibiu, spre exemplu, a fost amenajat un raion cu produse nemţeşti, dar şi pe produsele regionale, circa 95% din mărcile comercializate în Oradea fiind produse româneşti.

Promisiunea preţurilor mici

"Auchan ajunge astăzi la Oradea şi îşi propune să rămână pentru totdeauna. Am remodelat complet magazinul, pentru a crea un Auchan special pentru orădeni, un magazin de ultimă generaţie, modern, confortabil, luminos, primitor şi cu cele mai mici preţuri", a declarat Frederic Bellon, directorul de vânzări Auchan România.

Pentru realizarea acestui deziderat, Auchan se bazează pe cele peste 2.500 de produse marcă proprie, peste 450 de produse alimentare şi nealimentare vândute vrac, numeroase variante de condiţionare mică şi vânzare la bucată.

Acesta pune la dispoziţia orădenilor peste 40.000 de produse alimentare şi nealimentare, de la pâine, carne, peşte, fructe, legume şi lactate până la produse pentru curăţenia şi întreţinerea casei.

Hipermarketul are propriile laboratoare de producţie, chiar în magazin, pentru produsele de brutărie, patiserie, cofetărie şi carmangerie, şi alimentează zilnic "piaţa Auchan" cu fructe şi legume. "Sloganul nostru este "Întotdeauna cel mai ieftin". Invităm orădenii să vadă diferenţa", şi-a îndemnat clientela Ciprian Clatea, directorul hypermarket-ului.

Dincolo de atuul produselor accesibile, de fabricaţie autohtonă, Auchan îşi propune să câştige piaţa orădeană printr-o ofertă variată de produse şi mărci. Spre exemplu, spaţiul destinat vinotecii a fost lărgit, la fel şi paleta de produse. De asemenea, raionul specific numără nu mai puţin de 350 de tipuri de bere.

"Dacă la sfârşit de săptămână vreau să consum o bere italiană, de exemplu, nu va trebui să merg până la Roma, vin la Auchan şi o cumpăr cu 4 lei", a spus directorul.

Francezii preiau o afacere nemţească...

Grupul Auchan, controlat de familia Mulliez, a anunţat în noiembrie 2012 achiziţia a 20 din cele 24 de hipermarketuri Real din România de la grupul german Metro. Excepţie au făcut doar patru magazine, din Oradea - Episcopia Bihor, Arad, Constanţa Nord şi Suceava, care nu au fost preluate pe considerentul că nu corespund modelului de busines al companiei. Tranzacţia, în valoare de 1,1 miliarde euro, a vizat inclusiv unităţi din Polonia, Ucraina şi Rusia.

În iulie 2013, Consiliul Concurenţei a aprobat preluarea lanţului Real, Auchan România urmând să ajungă în cel mult 12 luni la o reţea de 31 de magazine. Hipermarketul din Oradea este cel de-al 14-lea din cele deschise până acum. Tranzacţia s-a perfectat cu preluarea personalului, care a fost instruit conform standardelor companiei.

"Nu pot decât să felicit Auchan pentru creşterea locurilor de muncă de la 250 la 300 şi să îi urez mult succes în activitatea pe care o va desfăşura după acest rebranding de succes", a declarat viceprimarul Ovidiu Mureşan.

În creştere

Auchan a intrat pe piaţa din România în noiembrie 2006 cu primul magazin deschis în cartierul Titan din Bucureşti şi deţine în prezent 14 unităţi, cu cea din Oradea. Grupul a înregistrat pierderi în perioada 2007-2011, anul 2012 fiind primul cu profit net pentru companie.

Cifra de afaceri şi-a menţinut trendul crescător de la an la an, în 2012 retailerul înregistrând un avans de 25% faţă de anul anterior, la 1,97 miliarde lei (442,9 milioane euro).

În urma preluării Real, compania urcă de pe locul patru pe doi în topul lanţurilor de hipermarketuri din România, cu afaceri cumulate de peste 1 miliard de euro, fiind devansat doar de Kaufland.