După ce predecesorul său, Pásztor Sándor, şi-a subordonat compartimentul care realiza auditul intern în aparatul propriu al Consiliului Judeţean şi în instituţiile subordonate, iar actualul preşedinte Ilie Bolojan l-a desfiinţat, auditarea internă la Judeţ o vor face specialiştii Primăriei Oradea.

Un acord de cooperare în acest scop între cele două administraţii a fost aprobat marţi prin votul consilierilor judeţeni ai PNL, cei ai PSD şi UDMR abţinându-se.

"Toate erau perfecte"

Propunerea de colaborare între CJ Bihor şi municipalitatea orădeană a fost făcută de fostul primar Ilie Bolojan, acum preşedinte al Consiliului Judeţean, stârnind o ironie din partea liderului grupului de consilieri PSD, Felix Cozma.

După ce anterior tocmai se votase reorganizarea DGASPC, când pe ordinea de zi a venit rândul dezbaterii acordului de colaborare, Cozma a spus că în urmă cu o lună, când a fost restructurat aparatul de specialitate al CJ, compartimentul de audit intern al instituţiei a fost desfiinţat. "Poate era bun acum, să facă un audit la DGASPC", a spus PSD-istul.

Bolojan a dat, însă, o replică tăioasă, negustând gluma. "M-am uitat peste rapoartele de audit (n.r. – făcute în trecut de compartimentul desfiinţat), toate lucrurile erau perfecte!", a spus actualul preşedinte al CJ, cu referire la faptul că în anii trecuţi compartimentul de audit intern al CJ nu a găsit nereguli nici în aparatul propriu al instituţiei, nici în instituţiile subordonate.

Compartimentul de audit intern era subordonat direct preşedintelui CJ Bihor în baza unei reorganizări iniţiate în 2018 de către Pásztor Sándor şi fostul vicepreşedinte Ioan Mang.

La vot, propunerea lui Bolojan de auditare internă a CJ şi a instituţiilor subordonate de către auditorii Primăriei a fost aprobată de consilierii liberali, cei ai UDMR şi PSD abţinându-se.

După model

Potrivit modelului cadru al Acordului de Cooperare ce va fi semnat între preşedintele CJ Bihor şi primarul Oradiei, auditarea Consiliului Judeţean şi a instituţiilor subordonate va avea ca obiectiv îmbunătăţirea eficienţei sistemului de managament, iar constatările auditorilor vor fi comunicate exclusiv beneficiarilor, care vor avea putea lua decizii în consecinţă, în conformitate cu concluziile din rapoartele de audit.

Auditorii municipalităţii vor avea acces la date, informaţii şi documente ale CJ şi instituţiilor subordonate acestuia, asupra cărora vor fi obligaţi să păstreze confidenţialitatea, conform legii.