Scândură pe post de "panglică"

Primarul Oradiei, Ilie Bolojan, şi preşedintele Dedeman, Dragoş Pavăl, au tăiat joi după-amiază "panglica" inaugurală a celui de-al 44-lea magazin al uneia dintre cele mai respectate companii din România, construit în sudul oraşului, în vecinătatea Oradea Shopping City.

"Panglică" este un fel de-a spune, deoarece - în tradiţia companiei - de fapt cei doi au tăiat cu un ferăstrău pendular o scândură inscripţionată "Dedeman Oradea", după această operaţiune jumătatea cu numele companiei fiind oferită primarului, iar cea cu numele Oradiei fiind păstrată de preşedintele Dedeman.

De altfel, primarului Bolojan i-a fost oferit şi un tricou "de firmă" inscripţionat cu numele companiei şi înrămat, gestul fiind explicat de preşedintele Dedeman prin sprijinul acordat de municipalitate la implementarea noii investiţii, de 14 milioane euro, care a creat încă 200 de locuri de muncă bine plătite.

Toamna roadelor

De profesie informatician, preşedintele Dedeman a rostit un speech de câteva minute, în care şi-a explicat convingerea că magazinul de la Oradea va fi o reuşită. "Este suficient să faci o plimbare prin Oradea ca să constaţi că este un oraş foarte frumos, din ce în ce mai frumos, un oraş mare, care se schimbă şi se înnoieşte în acelaşi ritm cu Crişul - repede", a spus Dragoş Pavăl.

Folosind o metaforă despre ciclurile anotimpurilor, Pavăl a amintit că realizarea investiţiei a început în luna aprilie pentru a rodi acum, toamna, anotimpul bunăstării, de care clienţii Dedeman se vor putea convinge şi bucura profitând de abundenţa de pe rafturi.

Preşedintele companiei a dat asigurări că magazinul practică "preţuri pe măsura tuturor" şi oferă toată gama posibilă de servicii, de la soluţii de finanţare, consultanţă de proiectare-design şi transportare a produselor la domiciliul clientului până la cele de ajustare a produselor şi service post garanţie, ba chiar şi închirieri de scule.

În semn de respect

Invitat să se adreseze participanţilor la inaugurare, primarul Ilie Bolojan a ţinut din start să precizeze că municipalitatea "nu are, de fapt, niciun merit" în realizarea acestei investiţii, deoarece firma a cumpărat terenul de pe piaţa privată, "practic l-a repatriat", adică l-a cumpărat de la un cetăţean străin.

"Prezenţa mea este o formă de respect pentru cei care investesc în Oradea", a explicat Bolojan, arătând că este important pentru oraş că această companie se alătură celor care vor plăti taxe şi impozite pe terenuri, pe clădiri şi pe salarii. "În plus - a completat primarul - compania va crea o competiţie, ceea ce va aduce un plus de calitate în serviciile oferite orădenilor".

Bolojan a afirmat, în fine, că prezenţa sa este "şi o formă de respect pentru familia Pavăl, care a pus bazele acestei companii de la zero, transformând-o într-un brand al României", nu doar pentru că proprietarii ei sunt români, la fel şi managerii, ci şi pentru că două treimi din produsele pe care le comercializează magazinele Dedeman sunt fabricate în România şi sunt de calitate înaltă.

"Oamenii aceştia trebuie felicitaţi"

La fel ca Bolojan, a cules aplauze şi subprefectul Iulius Delorean, fost UDMR-ist, care a spus că "este important ca banii să fie realizaţi în ţară şi să rămână aici. Este unul dintre cele mai mari lucruri pe care le poate realiza un român. Iar oamenii aceştia trebuie felicitaţi".

Subprefectul şi-a exprimat, de asemenea, speranţa ca Dedeman "să aibă noroc, să producă mulţi bani, iar Oradea şi Bihorul să prospere şi din aceşti bani".

Ultimul care a fost poftit să spună două vorbe a fost preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Pasztor Sandor, care a fost foarte scurt, amintind că acum 10-15 ani "metodologia noastră de a face cumpărături a fost la 60 de kilometri distanţă", adică la marile magazine din Debreţin şi Budapesta, investiţia Dedeman de la Oradea fiind "un motiv în plus ca orădenii şi bihorenii să se simtă mai confortabil acasă".

Un mic orăşel

După consumarea discursurilor oficialilor, cei aproximativ 150 de invitaţi au putut face turul magazinului, pentru a se convinge de ce Dedeman nu doar că îndrăzneşte să facă concurenţă unor giganţi multinaţionali, ci şi să deţină întâietatea în faţa lor.

Practic, magazinul Dedeman din Oradea, dotat cu 480 locuri de parcare, este un mic orăşel, întins pe 17.244 metri pătraţi, pe care clienţii îi pot străbate, totuşi, fără a se înghesui, deoarece dispune de trei culoare principale, iar accesul se face pe trei căi.

Unitatea are 10 case de marcat şi 11 raioane dintre cele mai diverse, oferind - conform directorului magazinului, Florina Iordănescu - peste 45.000 de articole la raft şi alte 40.000 articole la comandă, de la materiale de construcţii, scule, unelte, utilaje, echipamente şi aparatură electrică şi electro-casnică până la mobilier, echipamente termice şi articole de decoraţiuni şi grădinărit. Un bun prilej pentru ca orădenii şi bihorenii să-l "prospecteze" începând chiar din prima zi, iar apoi să revină cel puţin o dată în fiecare anotimp.

Magazinul se va deschide vineri, 2 septembrie, la ora 8.