Toată lumea ştie, dar nimeni nu recunoaşte şi, culmea, toată lumea crede că aşa e normal. Într-o conferinţă de presă susţinută miercuri la sediul ALDE Bihor, profesorul orădean Vasile Gheorghe a ţinut să tragă un semnal de alarmă public în privinţa ipocriziei privind separarea dintre factorii învăţământ – politic şi a efectelor perverse ale programului Şcoală după Şcoală, de pe urma căruia cadrele didactice încasează enorm de mulţi bani de la părinţii care nu au unde să-şi lase copiii până ies de la muncă şi din care o parte finanţează cumpărarea de la Inspectoratele Şcolare a funcţiilor de director de şcoală.

"Învăţământul nu are voie să fie politic, dar inspectorii şcolari sunt numiţi politic. La fel, directorii de şcoli şi toţi cei din echipele acestora (n.r. – membrii Consiliilor de Administraţie) sunt numiţi politic, cu consecinţe grave asupra învăţământului", a spus profesorul Vasile Gheorghe, care a adăugat că, aceasta fiind situaţia, moral ar fi ca atât inspectorii şcolari, cât şi directorii de şcoli "să-şi declare public apartenenţa politică", iar în cazul în care lasă ceva bun în urma lor să fie lăudaţi, ba chiar păstraţi în funcţii, dar în caz contrar "să plece odată cu partidele" care i-au susţinut.

Profesorul orădean a arătat că, potrivit informaţiilor pe care le deţine neoficial, fiecare director de şcoală îşi plăteşte postul cu suma de 10.000 lei, iar banii vin de la părinţii nevoiţi să-şi lase copiii în şcoli, din cauza programului lor încărcat la serviciu, de dimineaţa de la 7.30 sau 8.00 până după-amiază, după ora 16.00.

Gheorghe a atras atenţia că, deşi conform ordinului ministrului Educaţiei Daniel Funeriu din septembrie 2011 care prevedea că programul After School este destinat în primul rând copiilor defavorizaţi, acest program a ajuns o sursă de corupţie şi de îmbogăţire, cu efectul că micuţii ajung în clasa a V-a "obosiţi, terminaţi" de suprasolicitare, după ce stau zilnic în şcoli câte 8 ore.

"Conform metodologiei, în programul Şcoală după Şcoală trebuie să fie un cadru didactic la 12 copii, dar în Oradea şi în Bihor avem 40 de copii la un cadru didactic", a spus profesorul, explicând că "plata se face (n.r. – de către părinţi către învăţătoare şi profesori) după numărul de copii" şi dezvăluind totodată că, în ciuda reglementărilor legale, învăţătoarele şi profesorii încasează banii "pe PFA-uri" (n.r. – ca persoane fizice autorizate), deşi "folosesc infrastructura statului", adică sălile, mobilierul, instalaţiile şi echipamentele şcolilor publice, fapt care justifică întrebarea "cât de loială este această concurenţă?".

"Inspectoratele ar trebui să verifice aceste lucruri, dar credeţi că o fac? Ei spun că aceste informaţii sunt secrete", a adăugat profesorul, concluzionând că "este nevoie de acest program, dar nu aşa" şi insistând că, obligaţi să stea 8 ore zilnic în şcoli, la vârste la care în mod natural ar trebui să-şi dezvolte inteligenţa, copiii sunt uzaţi prematur şi învăţaţi, de fapt, să stea docili în bănci, totul cu preţul sporirii corupţiei din învăţământ.