Firmele care au umflat nota de plată a Primăriei vor trebui să dea banii înapoi. Consilierii locali fost informaţi joi în mod oficial cu privire la rezultatele controlului făcut de Curtea de Conturi la Primăria Oradea pentru anul 2011. Raportul încheiat de inspectori menţionează un prejudiciu total în valoare de 676.000 lei, bani care au fost sau urmează să fie recuperaţi de la contractorii municipalităţii.

Topul firmelor de la care Primăria a avut de recuperat cele mai mari sume este deschis de Selina. La cererea Curtiţii de Conturi, constructorul a returnat deja bugetului local 114.000 lei reprezentând lucrări de reparaţii curente declarate ca efectuate în cantităţi mai mari decât cele rezultate în urma măsurătorilor şi 182.000 lei pentru decontarea unor actualizări de lucrări pentru care nu era necesară actualizarea.

Lista firmelor care au de returnat bani continuă cu MLS Proiect Oradea, devoltatorul mall-ului Tiago, în prezent Oradea Shopping City. Subsidiara grupului irlandez Mivan datorează debite suplimentare de 188.000 lei ca urmare a regularizării taxelor pentru autorizaţiile de construire expirate.

La rândul ei, MBS Group Turda a returnat municipalităţii 175.000 lei reprezentând lucrări neexecutate şi cheltuieli cu manopera decontate peste nivelul legal în cadrul proiectului "Amenajare, extindere şi modernizare a Grădinii Zoologice Oradea".

Situaţii similare s-au înregistrat şi la Administraţia Imbiliară Oradea. Curtea de Conturi a mai recuperat de la Constructorul Sălard şi a virat municipalităţii 122.000 lei, plus dobânzi penalizatoare de 2.000 lei. Potrivit auditorilor prejudiciul a fost creat prin acceptarea la plată şi decontarea unor lucrări neexecutate sau achitate în plus cu ocazia reparaţiilor şi restaurărilor făcute la Teatrul de Stat Oradea.

Cu ocazia controlului, inspectorii au mai constatat nestabilirea, neînregistrarea şi nevirarea contribuţiilor datorate de asiguraţi şi angajator aferente indemnizaţiilor acordate sportivilor de la Clubul Sportiv Municipal. Auditorii au emis notificări în vederea recuperării sumelor datorate.