V-aţi plătit în ultimele luni parcarea prin SMS în reţeaua RCS&RDS? Verificaţi-vă factura şi o să vedeţi că aţi fost furat.

BIHOREANUL  a descoperit că operatorul de telefonie mobilă a taxat dublu SMS-urile prin care şoferii şi-au plătit parcarea utilizând telefonul mobil, ridicând pratic taxa pentru staţionarea în loc marcat la 1 euro pe oră!

Bani să fie...

În Oradea nu ţin scuzele de genul că "n-am avut fise la mine" sau "n-am găsit parcometrul". Sistemul de parcări este gândit astfel încât numai cine nu vrea nu plăteşte staţionarea pe loc marcat. Localnicii sau şoferii în trecere pot plăti direct la parcometre cu fise sau utilizând o carte de credit, prin tichete cumpărate de la chioşcuri ori din ABC-uri, cu vouchere valorice de încărcat pe telefonul mobil sau cu abonamente comercializate de Serviciul Parcări şi, în fine, prin SMS.

Pentru şoferii comozi, ultima variantă e şi cea mai simplă. Aceştia pot plăti staţionarea cu un simplu SMS în care şi-au scris numărul maşinii expediat la numărul 7401 pentru staţionarea de o oră, în valoare de 0,5 euro plus TVA, respectiv la numărul 7408 pentru o parcare de şapte ore, în valoare de 3 euro plus TVA.

Plata prin SMS

Gândit nemţeşte, sistemul de plată cu telefonul a fost implementat în Oradea încă din anul 2008 prin sistemul TPark în reţelele Orange, Vodafone şi Cosmote. În 2012, la cererea municipalităţii, acesta a fost extins inclusiv în reţeaua RCS&RDS şi a prins imediat. Dacă în 2011 şi-au plătit parcarea cu telefonul circa 400.000 de şoferi, în anul următor numărul aproape s-a dublat. Încasările au crescut continuu, iar dacă în aprilie anul acesta Primăria a adunat din SMS-uri 16.500 lei, în lunile mai şi iunie suma a urcat la 18.000 lei lunar.

Sistemul de decontare e simplu. Serviciul Parcări din cadrul Administraţiei Imobiliare Oradea înregistrează SMS-urile în timp real, în paralel cu operatorul de telefonie, pentru a putea verifica în teren şoferii care nu şi-au plătit parcarea, centralizează datele la sfârşit de lună, face calculele, scade 20% din sumă plus TVA, reprezentând comisionul operatorului, şi îşi revendică diferenţa pe bază de factură de la firma de telefonie. Şoferul nu are însă nicio treabă cu asta. El ştie că şi-a plătit parcarea prin SMS, iar operatorul de telefonie îi va adăuga la sfârşitul lunii la factură 0,5 euro pentru ora de staţionare. Dar se înşală!

Taxaţi de două ori

BIHOREANUL a descoperit că, din primăvară, RCS&RDS a taxat şoferii de două ori pentru aceeaşi oră de parcare, urcând tarifele la un 1 euro pe oră cu de la sine putere! Abonaţii reţelei care şi-au plătit parcarea prin SMS pot verifica furtişagul foarte simplu, consultându-şi factura detaliată postată în platforma Digi Care. Şi vor avea o surpriză!

Spre deosebire de celelalte reţele mobile, RCS&RDS oferă şoferilor, cu titlu de bonus, un serviciu suplimentar. Cu zece minute înainte să expire timpul de staţionare plătit, operatorul le transmite un SMS prin care îi avertizează că urmează încetarea parcării, pentru a alege dacă să plătească în continuare sau să îşi mute maşinile. Atât doar că mesajul, teoretic gratuit, căci nu l-a cerut nimeni, este taxat cu încă 0,5 euro! Mai mult, acesta este trecut pe factură ca şi cum ar fi fost un SMS expediat de şofer cu titlu de plată a parcării! Mesajul de avertizare nu apare nicăieri în sistemul informatic în baza căruia AIO calculează lunar sumele de încasat de la operatorii de telefonie, de unde concluzia că banii încasaţi necuvenit rămân în puşculiţa RCS&RDS.

Pusă în faţa facturilor care demonstrează că ambele SMS-uri, atât cel de parcare, cât şi cel de avertizare, sunt taxate cu câte 0,5 euro, Claudia Purde, directorul economic al AIO, a spus că nu poate fi decât o greşeală. "Nu ştim ce s-a întâmplat. În sistemul nostru apare un singur SMS, cel trimis pentru plata parcării. Trebuie să fie o greşeală şi o vom comunica operatorului".

Ne cerem scuze!

03_mircea_mihaila.jpgAvertizaţi cu privire la situaţia creată, de către conducerea AIO, în cursul zilei de joi, după sesizarea BIHOREANULUI, reprezentanţii RCS&RDS şi-au asumat întreaga responsabilitate. "Nu cred că este o eroare a Serviciului Parcări. Se fac verificări şi în câteva zile vom avea o imagine completă. Cert e că programul de plată a parcării prin SMS funcţionează de trei ani fără să avem neplăceri. Probabil problemele au apărut în ultimele două-trei luni", a spus Mircea Mihăilă (foto), director zonal de vânzări în cadrul companiei.

Oricum, toţi clienţii vor fi despăgubiţi. "Dacă este vorba de o greşeală care ne aparţine vom face corecţiile necesare la prima factură", a promis directorul. De apreciat că reprezentanţii firmei s-au lămurit extrem de repede, în numai o zi. Vineri, RCS&RDS le-a şi transmis abonaţilor un SMS prin care a anunţat, lapidar, dar lămuritor, situaţia apărută. "Vă informăm că unele mesaje SMS de plată a parcării au fost tarifate eronat. Regularizarea se va face la factura următoare. Ne cerem scuze. RCS&RDS", se arăta în mesajul trimis. Unul netaxat, sperăm...