Deși în primăvara anului trecut CNAIR a reziliat contractul pentru lotul Chiribiș - Biharia al Autostrăzii Transilvania încheiat în 2020 cu asocierea Trameco, Drumuri Bihor, Drum Asfalt (toate din grupul orădean Selina), Vahostav (Slovacia) și Water Drillings (București), pentru că nu le-a acceptat proiectul tehnic, ba le-a și amendat cu 4,6 milioane lei și le-a emis un așa numit certificat negativ, așa că acestea nu se mai pot prezenta la licitații pentru lucrări publice timp de 3 ani, patronul Selinei, Beniamin Rus, a găsit un truc pentru a ocoli sancțiunea.
Săptămâna trecută, CNAIR a anunțat că la noua licitație pentru cei 28,55 km de autostradă a înregistrat 5 oferte, dintre care una depusă de asocierea Precon Transilvania (din Oradea) și Citadina 98, o firmă din Galați lipită la afacerile pesediste locale.
Atât doar că Precon Transilvania, înființată în 2019 și deținută în acte de un anume Eugen Hudriciu, i-ar aparține tot lui Rus, proprietarul scriptic fiind nimeni altul decât un acționar minoritar la Trameco și fost președinte al Consiliului de Administrație al Selina Grup. De altfel, unele dintre documentele din ofertă au între semnatari angajați ai firmelor din grupul Selina trecuți pe Precon Transilvania, deci concluzia e inevitabilă: Beni licitează, practic, sub camuflaj. Nu e ilegal, ce-i drept, de vreme ce o face cu o altă firmă, dar ar fi chiar culmea să și câștige...