Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat, miercuri, că a primit cinci oferte pentru proiectarea și execuția lucrărilor de construcție a secțiunii de autostradă Chiribiș - Biharia, din județul Bihor, porțiune pentru care instituția anulase licitația în vara anului trecut.

Cinci ofertanți

Potrivit unui comunicat al CNAIR, depunerea ofertelor pentru Secțiunea 3C a Autostrăzii Transilvania, Suplacu de Barcău-Borș, Subsecțiunea 3C2 Chiribiș- Biharia (km 30+550-km 59+100) a avut loc miercuri, 1 martie, iar până la termenul limită au depus oferte următorii operatori economici:

1. CONSTRUCTII ERBAȘU SA

2. Asocierea DUNA GROUP INTERNATIONAL KFT – SC ING SERVICE SRL – SC DUNA CONSTRUCTII RO SRL

3. MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET AS

4. Asocierea PRECON TRANSILVANIA SRL – CITADINA 98 SA

5. Asocierea SC STRABAG SRL – ANTREPRIZA DE REPARATII SI LUCRARI ARL CLUJ SA

Valoarea estimată a acestui contract este de aproape 900 milioande de lei, mai exact 877.779.813,41 lei fără TVA.

Perioada de proiectare și execuție a contractului este de 24 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție a lucrărilor.

Perioada de garanție a lucrărilor va fi de minim 5 ani, aceasta putând fi majorată de ofertanți până la maxim 10 ani.

„Autostrada Brașov - Tg. Mureș - Cluj - Oradea, din care face parte și Secțiunea 3C2 Chiribiș - Biharia, corelată cu Autostrada București - Brașov va asigura o legătură directă între România și vestul Europei. În perioada următoare, Comisia de Evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice”, mai precizează CNAIR.

Lucrări „cu cântec”

Așa cum BIHOREANUL a mai scris, contractul pentru construirea tronsonului Biharia Chiribiș a Autostrăzii Transilvania a fost reziliat de CNAIR în luna mai a anului trecut, la doi ani după semnarea acestuia, chiar în Bihor.

Contractul fusese încheiat în august 2020 cu o asocierea formată din firmele Trameco, Drumuri Bihor, Drum Asfalt (din grupul orădean Selina), Vahostav (Slovacia) și Water Drilings (București), pentru suma de 326 milioane lei.

Concret, CNAIR a imputat antreprenorului faptul că proiectul tehnic „nu respectă prevederile contractuale și legale în vigoare” și „incapacitatea de a furniza o documentație de proiectare în termenii contractuali și în conformitate cu cerințele beneficiarului”, după ce asocierea de firme ceruse suplimentarea valorii contractului invocând necesitatea unor lucrări în plus față de cele preconizate inițial, în baza unei expertize tehnice.

Ca efect al rezilierii contractului, firmele au fost obligate să achite o penalizare de 4,6 milioane lei pentru întârzierea proiectului și CNAIR urma să le emită așa numitul certificat negativ, pentru a nu mai putea participa la licitații publice timp de trei ani.

Măsura a fost contestată, însă, în justiție de cele trei firme din grupul orădean Selina. La finalul anului trecut, acestea au pierdut procesul, iar ca o consecință nu mai pot participa la licitații publice timp de 3 ani, fiind obligate să achite și o penalizare de aproape 1 milion de euro. Sancțiunea atinge și celelalte două firme cu care acestea erau asociate.

Detalii, în articolul „Selina nu mai poate participa la licitații publice după ce a pierdut procesul cu CNAIR, pe tema tronsonului de autostradă Biharia-Chiribiș

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!