Preşedintele executiv al UDMR Bihor, Szabo Odon, susţine că gestul preşedintelui Consiliului Judeţean, Pasztor Sandor, fără precedent în administraţia şi politica din Bihor a ultimilor 27 de ani, de a-şi fi pus numele pe panouri publicitare plătite din bani publici pentru promovarea curselor Ryanair ce vor fi operate din martie 2017 de la Oradea la Barcelona şi la Milano, este „un lucru pozitiv”.

„Toată lumea se leagă de numele dlui Pasztor, nimeni n-a văzut că în sfârşit se promovează undeva judeţul Bihor şi rutele din Bihor. Dl Pasztor trebuie felicitat”, a afirmat Szabo, într-o conferinţă de presă susţinută miercuri, după ce a fost întrebat cum interpretează gestul şefului CJ.

Criticile, „răutăcioase”

Deturnând subiectul de la panourile ce promovează cursele Ryanair, Szabo a susţinut că Pasztor deţine în exclusivitate meritul curselor Blue Air anunţate, tot pentru anul viitor, spre Bucureşti şi Iaşi, Constanţa, Torino şi apoi Roma, Milano şi Catania, spunând că referitor la acestea „antecesorul” lui Pasztor nu are niciun merit, ci doar politicianul UDMR-ist. „În curs de 4 luni a avut discuţii foarte serioase cu Blue Air şi nu discuţii pornite de antecesori, invitaţii trimise în ianuarie sunt bancuri, discuţiile serioase au fost în ultimele patru luni”.

Revenind la isprava cu numele şefului CJ pe panourile publicitare de promovare a curselor Ryanair (pentru care încă din 14 iunie, deci înaintea instalării lui Pasztor în funcţie, CJ şi compania aeriană aveau încheiat precontractul), Szabo a continuat, spunând: „Faptul că promovează (n.r. – Pasztor) şi vrea să promoveze şi la celelalte aeroporturi – Timişoara, Cluj, Debreţin, am înţeles, pentru că în momentul de faţă cei din Bihor aterizează pe aceste aeroporturi şi vin acasă şi pot să vadă, intrând în oraş, aceste bannere în oraş, e un lucru pozitiv şi absolut corect”. El a adăugat că „faptul că acum unii sunt deranjaţi că CJ din amorţeala şi din sanatoriul de la CJ, cum spuneau unii jurnalişti, s-a transformat în muncă la Consiliul Judeţean, acesta este un lucru răutăcios”.

Mania persecuţiei

Pe de altă parte, Szabo a reproşat BIHOREANULUI că nu a avut „aceeaşi atitudine” în cazul primarilor „români” Petru Filip, care şi-a trecut numele pe o inscripţie pusă pe Muzeul Iosif Vulcan, şi Ilie Bolojan, în condiţiile în care acesta a promovat participarea la referendumul pentru Oradea mare, în schimb îl critică pe Pasztor pentru că este „ungur”.

BIHOREANUL, pentru primarii din Oradea români nu are nicio treabă. Dar dacă un ungur face... Bolojan nu-i mitic pentru mesh-urile de acum un an, Filip nu-i mitic, dacă ungurul Pasztor face e mitic”, a spus Szabo, refuzând să accepte ideea că lucrurile sunt totalmente diferite.

Deşi reporterul i-a atras atenţia că este „necinstit”, deoarece BIHOREANUL nu a criticat nici bilingvismul panourilor, nici apartanenţa lui Pasztor la etnia maghiară, ci fapta sa în sine, similară celor ale „baronilor PSD”, Szabo a preferat să ignore aceste detalii, insinuând că BIHOREANUL ar fi „naţionalist-şovin” şi chiar „securist”.

Minciuni după minciuni

Szabo se dovedeşte, însă, nu numai necinstit, ci şi mincinos, fiindcă în realitate BIHOREANUL a criticat povestea plăcii comemorative (veche, atenţie, de 16 ani!). După cum se vede în imaginea alăturată, ce reprezintă un facsimil al ziarului BIHOREANUL din data de 1 noiembrie 2000, unde, la fosta rubrică „Ne enervează”, redacţia se arăta nu doar enervată, dar chiar „umplută de jenă” de faptul că fostul primarul Petru Filip îşi pusese numele pe respectiva placă, şi încă la dimensiunile numelui lui Eminescu.

În ce priveşte promovarea referendumului privind unificarea Oradiei cu Sânmartinul, BIHOREANUL nu avea de ce critica „miticismul” primarului Ilie Bolojan, considerând demersul acestuia corect, câtă vreme edilul a refuzat să îşi pună chipul sau numele pe materialele plătite din banii Primăriei. Mai mult decât atât, PNL Bihor a donat 45.000 lei municipalităţii pentru campania de promovare a referendumului, în condiţiile în care toate costurile de promovare au fost de 40.700 lei.

E de datoria deputatului Szabo să demonstreze că situaţia a fost alta, anume că primarul şi-ar fi făcut reclamă pe bani publici. Şi, evident, să-şi ceară scuze BIHOREANULUI pentru acuzele nefondate aduse ziarului.