Șoferii care folosesc noul drum ce leagă centura Oradiei de Autostrada Transilvania se plâng de blocarea frecventă a unei porțiuni a acestuia, cu cozi lungi de TIR-uri. „Mașinile mici nu au pe unde depăși TIR-urile și trebuie să stea la coadă după ele 4-5 ore”, a semnalat un cititor BIHOREANULUI.

„TIR-urile blochează drumul”

„Fac frecvent drumuri Oradea – Budapesta, de când există drumul nou DX 16 spre Borș II merg pe acolo, dar vineri pe la ora 14 au fost cozi imense”, a scris marți un cititor redacției, precizând că de la polițiștii de frontieră a aflat că astfel de „cozi imense de TIR-uri” se formează „în fiecare marți și vineri”.

„Problema este că TIR-urile blochează drumul, deoarece la un moment dat există o porțiune care se îngustează la o singură bandă și mașinile mici nu pot și nu au pe unde depăși TIR-urile și trebuie să stea la coadă după ele 4-5 ore”, a adăugat șoferul.

Un alt șofer a publicat marți, pe grupul Info Trafic Bihor & Oradea, o fotografie care arată TIR-uri blocate pe șosea. „Drumul Expres nou este total blocat la intrarea pe autostradă”, a scris acesta.

„Drumul, pentru deplasare, nu pentru staționare”

Contactat de BIHOREANUL, șeful Secției Drumuri Naționale Oradea, Traian Bulzan, a confirmat că pe noul DX 16 se formează coloane de TIR-uri frecvent, nu neapărat marțea și vinerea, ci de fiecare dată când TIR-urile care ies din țară prin punctul de trecere a frontierei sunt ținute pe loc de autoritățile ungare.

„O singură bandă există pe DX 16 la bucla de urcare pe autostradă spre Borș II, iar pentru că autoritățile ungare întârzie procedurile de control la intrarea în țara vecină se formează cozi din punctul de trecere a frontierei până spre Biharia, lungi și de 3 kilometri. Problema nu este că bucla dintre DX și autostradă are o bandă, ci că pe acea bandă se opresc TIR-uri. Drumul a fost proiectat și construit să se circule pe el, nu să se staționeze. Dacă s-ar fi făcut bucla cu două benzi, s-ar fi staționat pe amândouă, nu se justifica să fie cu două benzi”, a spus șeful SDN Oradea.

Problemă de nivel înalt

Potrivit acestuia, cozile de TIR-uri vor continua să staționeze atât pe tronsonul A 3 din Borș II spre Biharia, cât și pe DX la legătura cu autostrada atâta timp cât autoritățile ungare vor îngreuna circulația vehiculelor. „Nu putem decât să sperăm că problema lentorii cu care își fac treaba autoritățile din Ungaria va fi rezolvată la un nivel înalt”, a adăugat Bulzan.

Cozile de TIR-uri apar, de altfel, și pe Șoseaua Borșului de fiecare dată când autoritățile din țara vecină interzic circulația vehiculelor grele cu ocazia unor sărbători, de pildă 15 martie, sau când încetinesc controlul de frontieră sub motivul unor defecțiuni în programele informatice. Pe Șoseaua Borșului, însă, TIR-urile sunt obligate să stea în cozi doar pe prima bandă din cele două ale drumului.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!