Grupul BMW a anunţat că vrea să atragă şi forţă de muncă din România pentru uzina care se construieşte la Debreţin, la aproximativ 75 de kilometri de Oradea.

Grupul nemţesc caută angajaţi români

"Da, dorim să atragem angajaţi români care cunosc limba engleză şi/sau maghiara. Avem în plan campanii ţintite de asemenea pentru categorii selectate de joburi în viitor", a declarat pentru Ziarul Financiar dr. Áron Szekeres, BMW Manufacturing Hungary Kft, Head of HR Marketing and Recruitment.

Conform sursei citate, în urmă cu o jumătate de an, directorul uzinei BMW din Debreţin, Hans-Peter Kemser, afirma că echipa va creşte de la 100 de angajaţi (în iunie 2022) la peste 1.000. În plus, alţi 500 vor fi recrutaţi pentru pro­ducţia de baterii.

"Ţinta este să recrutăm pentru poziţiile de management în toate tehnologiile cu specialişti unguri", arătau atunci reprezentanţii BMW, precizând că se vor concentra pe recrutări din zona Debrecen şi partea de est a Ungariei, dar fără a menţiona România.

Ce angajați caută BMW în România

Totuşi, arată ZF.ro, BMW a demarat o campanie de recrutare inclusiv în România pe reţelele sociale în care prezintă lista de posturi disponibile pre­cum specialist în mentenanţă, tehnician su­port în producţie sau specialist în auto­mati­zare.

"Căutăm cu interes noi colegi cu puternice cunoştinţe tehnice şi experienţă în electrică, mecatronică, întreţinere robotică şi inginerie. De asemenea, deschidem mai multe poziţii în departamentul de calitate şi managementul lanţului de aprovizionare şi posturi de inginerie în noul modul energie. Experienţa în industria auto este una binevenită. Oferim salarii competitive şi beneficii pe care le vom comunica celor care vor intra în cadrul procesului de selecţie", au explicat reprezentanţii grupului.

Vezi aici joburile oferite de BMW pentru fabrica din Debrețin!

Angajați pregătiți la Oradea

Aşa cum BIHOREANUL a arătat, grupul german BMW şi-a propus să producă în fabrica din Debreţin, ce va fi întinsă pe un teren de 400 de hectare, circa 150.000 de maşini electrice pe an.

Mai mult, începând din 2025, producătorul german va produce baterii electrice pentru viitoarea generaţie de maşini electrice.

Inițial, grupul a estimat o investiție un miliard de euro, pe care a anunțat, însă, luna trecută, că o dublează.

De altfel, ziarul nostru a arătat cum investiţia vizează şi România, mai cu seamă judeţul Bihor.

În luna octombrie BIHOREANUL a anunțat că, în premieră pentru Oradea, Universitatea din Debreţin a început să pregătească viitori ingineri mecanici recrutaţi din rândul absolvenţilor de liceu din Bihor şi judeţele vecine.

Cursurile în limba maghiară, gratuite, sunt o motivaţie solidă pentru tineri, care ştiu că inginerii vor fi la mare căutare, în viitorul apropiat, în Ungaria. 

Specializarea funcţionează în cadrul Universităţii Creştine Partium, instituţie privată susţinută financiar tot cu bani de la Budapesta, care asigură spaţiile necesare procesului didactic. În schimb, Universitatea din Debreţin plăteşte profesorii, iar la finalul celor 7 semestre de studiu le va elibera studenţilor diplomele de licenţă.

Citiți pe această temă articolul „Școala „BMW”: Universitatea Debrețin pregătește la Oradea ingineri pentru viitoarea fabrică BMW din Ungaria”.

Cum va afecta fabrica BMW industria din Oradea

Așa cum BIHOREANUL a msi scris, construcţia fabricii BMW din Debreţin trebuia demarată în 2020, dar a fost amânată din cauza pandemiei, iar piatra de temelie s-a pus în vara acestui an, cu promisiunea că în 2024 va începe producţia de probă, iar un an mai târziu cea de serie.

În 2018, când BMW a anunţat investiţia, s-a speculat că prima opţiune a grupului german ar fi fost România şi că s-ar fi luat în calcul chiar construirea fabricii la Oradea.

Oficialii companiei au explicat la acea vreme că Ungaria a fost aleasă pentru că are infrastructura de transport bine pusă la punct şi este în Schengen. Chiar şi aşa, specialiştii se aşteaptă ca parcurile industriale din Oradea să fie populate de companii care vor lucra pentru BMW Debreţin, ceea ce înseamnă că sectorul automotive ar putea lua avânt şi aici.

Potrivit companiei, BMW Group își construiește prima fabrică la Debrețin pentru generația de modele Neue Klasse.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!