Municipalitatea orădeană nu renunţă la proiectul privind construcţia unui pod rutier pe amplasamentul actualului podeţ de pontoane din Ioşia Nord. Primarul Ilie Bolojan a prezentat miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă, varianta finală a proiectului, care presupune construcţia unui pod mixt din tablier metalic pe placă de beton armat.

"Această variantă are avantajul de montare rapidă. Practic, în paralel cu construcţia pilonilor, pe malul râului se poate face deja asamblarea componentelor metalice ", a spus primarul Ilie Bolojan.

Şeful executivului spune că utilitatea viitorului pod, care va lega cartierele Ioşia şi Rogerius, nu poate fi pusă în discuţie. Acesta va decongestiona traficul rutier de pe podurile Densuşianu şi Decebal şi va determina şi scăderea poluării prin diminuarea timpului de aşteptare la semafoare. "Oportunitatea acestei investiţii este evidentă, pentru că se va scurta foarte mult circulaţia pe ruta Calea Aradului - Ioşia - Rogerius", a explicat Bolojan.

Un pod "rapid"...

Conform estimărilor municipalităţii, construcţia podului, inclusiv cu subtraversările de pe ambele maluri, după modelul celor de la Podul Decebal, precum şi amenajarea căilor de rulare pe străzile Oneştilor şi Carpaţi, plus a sensurilor giratorii de la ambele capete, va costa circa 1,9 milioane euro. "Podul din Ioşia, cu giraţii şi rampe cu tot, va fi mai ieftin decât un tramvai Siemens care a costat de 2,7 milioane euro plus TVA", a spus Bolojan.

Primarul se aşteaptă însă ca acest preţ să scadă în urma licitaţiei şi estimează că lucrările ar putea începe undeva la mijlocul verii.

...şi nepoluant

Municipalitatea va depune joi la Agenţia pentru Protecţia Mediului Bihor cererea pentru obţinerea avizului de mediu. "Nu vor fi probleme din punct de vedere al avizării. Pentru reducerea poluării sonore în apartamentele orădenilor care locuiesc în zonă vom susţine reabilitarea termică a blocurilor şi montarea de geamuri termopan. De asemenea, pe malul dinspre strada Carpaţi vom planta perdele de arbori", a spus Ilie Bolojan.

Viitorul pod rutier din cartierul Ioşia va fi amplasat cu 60 de metri în amonte faţă de actualul podeţ de pontoane şi va fi construit în diagonală, nu perpendicular pe albie, pentru a nu afecta terenurile de sport din vecinătate.

Podul va avea câte o bandă pentru circulaţia autovehiculelor uşoare şi o bandă pentru biciclişti şi va fi lung de 108 metri. Cele două trotuare pentru pietoni vor avea fiecare câte 1,5 metri lăţime, iar pistele pentru biciclişti câte 1,2 metri. De o parte şi de alta a părţii carosabile va exista câte o zonă de siguranţă de 0,5 metri lăţime.