La cererea primarului Florin Birta, Consiliul Local Oradea a aprobat în ședința de luni, cu unanimitate de voturi și fără comentarii, asocierea cu Consiliul Județean Bihor pentru inițierea proiectelor celor patru pasaje supraterane de la intrările în Oradea dinspre Arad, Cluj și Satu Mare. 

Proiectele vor fi depuse de CJ Bihor...

„În Planul Național Reconstrucție și Reziliență și pe partea de Plan Operațional Regional sunt sume de bani pentru pasaje rutiere, practic, pe partea de siguranță rutieră și fluidizare a traficului. Pe aceste axe de finanțare, municipiile reședință de județ nu sunt eligibile, ci doar Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Consiliul Județean Bihor. Atunci, printr-o discuție cu președinte Ilie Bolojan am identificat patru zone la ieșirea din municipiul Oradea către Zona Metropolitană Oradea, unde traficul este foarte mare, de 20.000 - 30.000 mașini zilnic”, a explicat primarul Florin Birta luni, în conferința de presă care a precedat ședința în plen.

Alte patru pasaje

Potrivit parteneriatului cu Consiliul Județean Bihor, asociații vor să amenajeze două pasaje de-a lungul DN 79 pe legătura dintre Oradea și Nojorid.

Primul dintre acestea, cu câte o bandă pe sens, ar urma să subtraverseze sensul giratoriul de la intersecția străzii Calea Aradului cu șoseaua de centură.

Florin Birta a argumentat necesitatea amenajării subtraversării prin faptul că, deși șoseaua de centură supra-traversează intrarea în Oradea, „zilnic există pe Calea Aradului o aglomerație de mașini care ajunge pe străzile Oneștilor, Meșteșugarilor sau Calea Aradului”.

Cel de-al doilea pasaj ar urma să fie construit, de această dată suprateran, peste sensul giratoriu din zona centrelor comerciale de la ieșirea din Oradea către aeroport.

Municipalitatea orădeană își mai dorește alt pasaj suprateran peste centura Oradea la intersecția cu viitoarea centură Oșorhei, în zona dintre sediul Hidroelectrica și Metro, iar cel de-al patrulea peste DN 19, la ieșirea din oraș spre Biharia, în zona din dreptul Real II Episcopia.

Rămâne de văzut

Deocamdată inițiatorii proiectelor au încheiat doar parteneriatul, valoarea investiției, pentru fiecare pasaj în parte, urmând să fie stabilită prin studii de fezabilitate. În plus, inițiatorii nu știu care dintre pasaje vor și fi construite.

„Noi am identificat amplasamentele și pregătim proiectele, fiind vorba de un concurs (n.r. pentru atragerea de finanțări europene) nu înseamnă că toate aceste pasaje se vor face în Oradea, dar încercăm să finanțăm cât mai multe”, a spus primarul Florin Birta.

De altfel, după cum BIHOREANUL a mai scris, Consiliul Județean Bihor a aprobat încheierea parteneriatului cu CNAIR și municipalitatea orădeană încă din ședința de joia trecută.

Vezi mai jos parteneriatul dintre Consiliul Local Oradea și Consiliul Județean Bihor pe tema celor patru pasaje!

 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!