Primăria Oradea, care anul acesta a pus la bătaie 1,5 milioane lei pentru finanțarea proiectelor propuse de orădeni în cadrul campaniei de bugetare participativă, pare să facă tot posibilul ca să-și saboteze propria inițiativă.

Cu excepția câtorva comunicate, municipalitatea nu a făcut nicio publicitate campaniei, așa încât să convingă orădenii să depună proiecte sau să le voteze pe cele intrate în cursa pentru votul popular. Deși locuitorii orașului pot vota încă din 8 iulie proiectele preferate pe portalul activ.oradea.ro, Primăria a anunțat abia pe 18 iulie începerea perioadei de vot.

Nu-i de mirare, deci, că multe proiecte nu erau votate la sfârșitul săptămânii trecute nici măcar de inițiatori. În plus, aplicația mai dă și rateuri. Mai mulți orădeni s-au plâns că atunci când au încercat să voteze au primit mesajul că deja și-au exprimat opțiunea. Sistemul a reținut că orădenii s-au mai logat în sistem, ba prin e-mail, ba prin contul de Facebook, în anii precedenți, așa că i-a blocat preventiv.

Practic, administratorii platformei au decis că, decât să existe riscul ca orădenii să voteze de două ori, mai bine să nu voteze deloc. Vorba aia: până la urmă nu contează cine votează, ci cine numără voturile...
 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!