După Oradea, și locuitorii din Aleșd, Beiuș, Ștei, Salonta şi localităţile arondate acestora vor putea solicita gratuit noile cărți electronice de identitate, indiferent de valabilitatea actualului document. Din luna iunie, serviciul devine accesibil în tot județul Bihor.

"Până în 6 iunie 2025, serviciul ar urma să fie extins la nivelul întregului județ Bihor", a arătat Consiliul Județean într-o postare pe Facebook.

Potrivit Direcției Județene de Evidență a Populației Bihor, emiterea noilor cărți electronice este momentan gratuită, taxa obișnuită de 67 de lei fiind acoperită pentru primele 5 milioane de solicitanți prin fonduri din Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Procedura de solicitare este simplă și rapidă: cetățenii trebuie să se programeze online pe platforma hub.mai.gov.ro. Atenție însă! Neprezentarea la ghișeu la data și ora programată duce automat la anularea solicitării.

Pentru depunerea cererii, solicitanții trebuie să prezinte actualul act de identitate, un document care atestă domiciliul, precum și actele originale de stare civilă: certificatul de naștere și, după caz, certificatul de căsătorie, certificatul de divorț sau certificatele de naștere ale copiilor.

Noul document integrează elemente moderne de securitate împotriva falsificării, precum fotografia, numele, prenumele și data nașterii titularului. În CIP-ul integrat, asemănător unei cartele SIM, vor fi stocate informații suplimentare: numele părinților, locul nașterii și domiciliul titularului.

În plus, cărțile electronice includ două certificate digitale protejate cu PIN. Primul certificat permite autentificarea în sisteme informatice, cum ar fi hub-ul digital al MAI, prin care posesorii își pot solicita online cazierul judiciar sau alte documente administrative.

Al doilea certificat digital facilitează comunicarea directă și securizată cu autoritățile locale. Pentru utilizarea certificatelor digitale, posesorii vor avea nevoie de un cititor special de card.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!