Calea Bihorului  - care leagă drumul expres din strada Ecaterina Teodoroiu de prelungirea acestuia pe la poalele dealurilor până la ieşirea din Oradea spre Biharia - a fost în sfârşit modernizată.

Contract cu amânare...

Asfaltarea arterei a fost finalizată zilele trecute, la un an şi trei luni după ce a fost dat ordinul de începere a lucrărilor (martie 2019), în condiţiile în care termenul contractual a fost de numai şase luni. "În aceste zile s-au încheiat lucrările de reabilitare a străzii Calea Bihorului, iar până la finalul lunii se va realiza semnalizarea rutieră, amenajare zonelor verzi şi recepţia lucrărilor", se menţionează într-un comunicat al Primăriei.

După cum BIHOREANUL a mai scris, în ciuda întârzierii consistente, generate probabil de faptul că grupul de firme Selina, executantul lucrărilor, şi-a concentrat forţa de muncă pe şantiere mai bănoase, cum ar fi autostrada Transilvania, constructorul nu va plăti penalități.

"A venit iarna..."

Conducerea municipalităţii a prelungit termenul de execuţie acceptând generos, printr-o anexă la contract, cauzele invocate de executant.

"Termenul de execuţie a fost prelungit până în iunie 2020 în primul rând pentru că a fost perioada de iarnă în care nu s-a putut lucra, iar apoi pentru că au fost acele perioade ploioase de anul trecut care au ridicat probleme din punct de vedere al gradului de compactare al terenului", a declarat viceprimarul Florin Birta pentru BIHOREANUL.

În plus, potrivit viceprimarului, executantul a fost încurcat de lucrări neprevăzute. "Au apărut alte lucrări care au încurcat: reţeaua Distrigaz nu era la adâncimea necesară pentru a putea compacta înaintea turnării stratului de asfalt, aşa că a trebuit coborâtă, au fost probleme reţelele de ape pluviale, care au trebui înlocuite, şi altele", a spus Birta.

O lucrare de 5,1 milioane lei

Lucrările de modernizare a Căii Bihorului au cuprins, printre altele, reabilitarea drumului, amenajarea unui sens giratoriu la intersecţia cu strada Ion Bogdan, accese auto, trotuare, ziduri de sprijin, dar şi înlocuirea canalizării pluviale, ridicări de cămine la cotă şi altele.

"Totodată, au fost realizate următoarele lucrări de deviere reţele electrice: ridicare stâlpi de joasă tensiune (3 bucăţi), inclusiv fundaţii de beton zona strada Ion Bogdan; suplimentare celulă 20kv în Post Trafo Depou CFR; subtraversare cablu electric strada Calea Bihorului în dreptul Postului Trafo Depou CFR; montare şi manşonare cablu electric 20kv subteran (3 x 35m)", se menţionează în comunicatul municipalității.

Lucrările de amenajare a drumului lung de 2 kilometri au mai cuprins amenajarea a 22 locuri de parcare, 7.200 metri pătraţi de trotuare şi aproape 15.000 metri pătraţi de zone verzi.

Reabilitarea Căii Bihorului, de la podul Teodor Neş până la intersecţia cu strada Suişului, a fost realizată de o asocierea firmelor Drum Asfalt, Trameco, Drumuri Bihor, Proexco şi Amper Proiect pentru suma de 5,1 milioane lei plus TVA.

"În ceea ce priveşte prelungirea drumul expres, aici lucrările continuă, urmând ca drumul să fie deschis circulaţiei în perioada 15-21 iunie", a mai transmis Primăria.

Peste două săptămâni!

Închiderea șantierului din Calea Bihorului va face posibilă darea în folosință a drumului expres pe toată porțiunea de 5 kilometri, de la Podul Prezan la ieșirea din Oradea spre Biharia, peste circa două săptămâni.

„O legătură importantă între intrarea dinspre Cluj (zona podului Prezan) şi ieșirea spre Satu Mare (zona Real Episcopia), drumul expres, se deschide în totalitate circulației peste două săptămâni”, a anunțat marți primarul Ilie Bolojan pe Facebook.

Primarul a arătat că primul tronson, dintre podurile Prezan și Neș, a fost dat în folosință în anii anteriori, cel de-al doilea, din Calea Bihorului, este și el finalizat, iar cel de-al treilea, construit pe la poalele dealurilor dinspre Paleu, ar putea fi dat în folosință în perioada 15 – 21 iunie.

„Se mai lucrează la capătul dinspre deal al viaductului. După data de 21 iunie, odată cu deschiderea circulației pe tot traseul, accesul în zona de deal Episcopia și ieşirea dinspre zona de deal spre Satu Mare se va face mult mai ușor”, a scris primarul.

Ultimele două porțiuni de drum au o lungime totală de 5 kilometri. Valoarea totală a investiției, inclusiv cu construcția peste Valea Frumoasă a unui viaduct lung de 250 metri, depășește suma de 7 milioane euro.