Spaţiile au fost amenajate, să vină comercianţii! Consilierii locali au aprobat vineri preţurile de pornire a licitaţiilor pentru închirierea spaţiilor comerciale din incinta Cetăţii. Astfel, dacă preţul de pornire al licitaţiei pentru închirierea spaţiului rezervat anticariatului va porni de la 2 lei pe metru pătrat lunar, tariful pentru magazinul de antichităţi va începe de la 4 lei mp / lună, iar licitaţia pentru închirierea spaţiilor comerciale de tip cafenea şi restaurant va începe de la 21 lei mp / lună.

Potrivit hotărârii adoptate cu unanimitate de voturi, contractele de închiriere ale spaţiilor din Cetate se vor încheia pe o perioadă de 5 ani, cu posibilitatea de prelungire pentru tot atât. În primii doi ani, până îşi pun afacerea pe roate, chiriaşii vor plăti doar jumătate din chirie.

"Să fie 21 de lei!"

Noile tarife au fost votate inclusiv de reprezentanţii opoziţiei, care au susţinut chiar că preţul de pornire al licitaţiilor pentru închirierea spaţiilor comerciale din incita Cetăţii ar trebui aplicat la nivelul întregului oraş. "Tariful de pornire, de 21 de lei pe metrul pătrat, să fie preluat şi la închirierea altor spaţii comerciale, cum ar fi cele de la Administraţia Domeniului Public", a cerut consilierul local Adrian Stângă.

PSD-istul spune că de vreme ce limita inferioară a chiriei pentru un spaţiu comercial în incinta celui mai important monument istoric al Oradiei este de 21 lei ADP exagerează atunci când cere de nouă ori mai mult.

"Licitaţiile pentru închirierea spaţiilor comerciale ale ADP-ului ar trebui să înceapă tot de la 21 de lei, nu de la 180 lei pe metrul pătrat, cât cere în Piaţa Rogerius. Dacă se organizează o licitaţie normală, preţul va urca singur la nivelul de pe piaţă", a declarat ulterior consilierul pentru BIHOREANUL.

Stângă susţine că sunt deja comercianţi care renunţă la spaţiile închiriate în Piaţa Rogerius pentru că nu mai pot plăti chiriile.

Cetatea fără strategie

De altfel, grupul social-democrat din Consiliul Local a fost cât se poate de critic nu doar la adresa ADP, care încearcă să îşi recupereze investiţia în centrul de afaceri pe seama comercianţilor, dar şi la adresa municipalităţii.

Cei cinci PSD-işti din Consiliul Local au refuzat să voteze propunerea Direcţiei Patrimoniului Imobiliar de introducere în circuitul comercial a unor materiale de tip suvenir sau broşuri de prezentare care să fie vândute prin Centrul Municipal de Informare Turistică din Cetate.

La propunerea municipalităţii o ilustrată reprezentând stampe medievale cu Cetatea va costa 3 lei, iar un ghid turistic ilustrat al fortificaţiei va costa 15 lei.

Grupul PSD s-a opus însă adoptării hotărârii nu din cauza tarifelor, ci în semn de protest faţă de faptul că Primăria nu are nicio strategie de punere în valoare a monumentului istoric.

"Văd că noi aprobăm materiale de tip suvenir, dar nu avem o strategie de turism, nu avem evenimente organizate în Cetate, nu avem nimic. Dacă vine un străin are doar un ghid în limba română", a protestat Stângă.

Hotărârea de Consiliul Local privind comercializarea de suveniruri cu Cetatea a fost adoptată cu 19 voturi "pentru" din partea aliaţilor PNL-UDMR în condiţiile în care grupul PSD s-a abţinut de la vot.