CFR Călători le-a răspuns vineri orădenilor care au reclamat că nu reuşesc să îşi cumpere bilete la cuşetă sau la vagonul de dormit pentru trenul de Mangalia pentru a merge la mare.

Un singur bilet!

Așa cum BIHOREANUL a relatat, călătorii s-au plâns ziarului că biletele, puse în vânzare la miezul nopţii, cu o lună înaintea călătoriei, se epuizează în câteva minute pentru că sunt extrem de puţine, iar aplicaţia online pentru comercializarea acestora nu funcţionează.

O orădeancă a arătat că, pe 12 iulie, seara, s-a aşezat la coadă la ghişee încă de la ora 22, împreună cu soţul şi fetiţa de 10 ani pentru a fi printre primii călători care îşi cumpără bilete la vagon de dormit sau cuşetă în trenul de mare din 11 august. Şi totuşi, deşi familia a fost a doua la rând, iar în faţa ei s-a vândut un singur loc la vagonul de dormit, în doar câteva minute după miezul nopţii s-au epuizat toate biletele şi au mai rămas disponibile doar cele pe scaun. "Menţionez că eram logată şi online, dar, evident, site-ul era nefuncţional", a transmis femeia.

Întâietate pentru grupuri

La chestionările BIHOREANULUI, CFR Călători a transmis vineri că, potrivit reglementărilor proprii, grupurile de minimum 20 de persoane pot solicita şi achiziţiona legitimaţii de călătorie cu 60 de zile anticipaţie.

"La trenul menţionat, IR 1932 cu plecare din Oradea, vineri, în data de 12 iulie au fost solicitări de grupuri de copii la cuşetă şi vagon de dormit pentru 51 de persoane, ce s-au vândut cu o anticipaţie mai mare de 30 de zile (conform cererilor şi reglementărilor în vigoare), iar operaţiunea de punere la vânzare a acestui tren s-a finalizat în data de 13 iulie la ora 00:10 minute", a transmis CFR Călători.

Potrivit răspunsului companiei, "toate locurile rămase libere (respectiv 56 de locuri la cuşetă şi 9 locuri la vagon de dormit), din cele puse la dispoziţie (2 vagoane cuşetă şi 1 vagon de dormit) au fost cumpărate la casele de bilete din gările de pe parcursul trenului (inclusiv din Gara Oradea, unde au fost vândute 14 locuri) sau online, în intervalul 00:10 - 00:19 la cuşetă, respectiv 00:10 - 00:13 la vagon de dormit", adică s-au epuizat în doar câteva minute.

Cât privește acuzația că site-ul CFR nu a funcționat, poziţia companiei este că "în intervalul orar 00:00 – 01:00 a zilei de 13 iulie aplicaţia online a funcţionat normal, în acest interval fiind cumpărate peste 150 bilete online".