Oradea iese în lume. În ultimii trei ani, municipalitatea a investit, din fonduri europene, 718.000 lei pentru promovarea turistică a zonei centrale prin intermediul proiectului "Pachet complex de promovare a turismului cultural: centrul istoric Oradea - arhitectură, cultură, legendă".

"Acum avem o bază decentă pe care să construim marketing-ul pentru promovarea Oradiei ca destinaţie turistică urbană, o zonă în care concurenţa este foarte dezvoltată", a declarat Dumitru Sim, şeful Biroului Turism, Cultură, Regenerare Urbană, luni, la încheirea proiectului.

Potrivit reprezentanţilor municipalităţii, bugetul alocat proiectului a fost consumat printre altele cu dezvoltarea unui portal turistic, tipărirea şi distribuirea a 15.000 de hărţi turistice, tipărirea a peste 70.000 de broşuri pentru obiectivelor de vizitat din oraş, a patru numere din revista "Cetatea Oradea - Revistă de patrimoniu şi turism", precum şi montarea a montarea a 25 de panouri de informare cu obiectivele de vizitat.

"Am făcut o probă, şi o cunoştinţă care avea un magazin lângă care a fost montat un astfel de panou mi-a povestit că într-o singură zi acesta a fost folosit de 327 de trecători, turişti şi localnici", a spus Sim.

De altfel, proiectul şi fost premiat cu locul I la categoria "Cultură" în cadrul Galei Multiplicatorilor de Valori Europene din 2012 şi a fost dat ca exemplu de bune practici prin publicarea pe site-ul Autorităţii Naţionale pentru Turism.

Ca o urmare firească a investiţiilor deja făcute, în perioada următoare municipalitatea va pune accent pe marketingul turistic al Oradiei,cu atât mai mult cu cât în ultimul an au fost demarate mai multe lucrări de reabilitare a faţadelor clădirilor din centrul istoric iar, treptat, oraşul se va schimba la faţă.