Guvernul a aprobat prelungirea centurii Oradiei până la Autostrada A3, care va face legătura cu Ungaria. Va fi un drum de 19 kilometri, cu pod peste Criş şi pasaj suprateran peste şoseaua Borşului. 

În plus, mai primim şi 22 milioane lei pentru exproprieri. Iar banii pentru centură, peste 150 milioane euro, sunt puşi la dispoziţie de Uniunea Europeană. Este de departe cel mai important şi costisitor obiectiv al oraşului, alături de centrala pe gaz şi magistralele de termoficare.

Ce ne-am face fără această investiţie? Imaginaţi-vă puhoi de TIR-uri şi autoturisme luând cu asalt Satu Nou, Biharia şi Episcopia Bihor, până să ajungă la binefăcătoarea centură metropolitană. Sigur, s-ar putea ca această centură să fie gata înaintea autostrăzii Cluj - Oradea, dar îi deserveşte foarte bine pe cei care ies din ţară.

Lumea a trecut foarte uşor peste această ştire. Mai întâi, pentru că nu se ştie câte case şi anexe vor fi demolate, ca să poată face scandal. Apoi, şi din cauză că încă nu a fost anunţat numărul de arbori care urmează să fie tăiaţi şi cantitatea de tufe şi mărăcini care vor dispărea de pe traseu.

Abia atunci se vor reactiva activiştii verzi şi pun pariu că se vor găsi şi nişte cetăţeni responsabili care să declare că au văzut pe traseu câţiva castori derutaţi, ceva urşi de tomberon cu puii lor şi, evident, nelipsitul vânturel de seară.