Sincer, cred că nu va fi nimic din programul Anghel Saligny, pentru că, atunci când se va pune problema banilor, nefericitul premier Florin Cîţu va fi de mult istorie. Pe de altă parte, nici nu pot ignora apetenţa politicienilor noştri de a fura 10 miliarde de euro, bani împrumutaţi, prin noul PNDL.

Nici bine nu s-a uscat cerneala pe decizia de a se împărţi milioanele, că deja Ilie Bolojan le-a şi găsit destinaţia: o centură metropolitană de 20 de kilometri care să ocolească Oradea dincolo de Felix, Cordău, Apateu şi Nojorid.

În primul rând, mi se pare o glumă să faci un inel metropolitan cu o singură bandă pe sens. Ca să ce? Să circule pe el automobilişti nervoşi că trebuie să stea în spatele cociilor, tractoarelor şi bicicliştilor beţi? Banii pentru o centură serioasă cu două benzi ar trebui daţi integral de Ministerul Transporturilor, nu cu efortul conjugat al câtorva localităţi.

Niciun şofer nu va merge pe uliţa ocolitoare când are la dispoziţie actuala centură a oraşului, pe două benzi, care te scoate şi la autostrada A3, şi la drumul expres spre Arad. E păcat că Birta şi Bolojan nu se gândesc şi la nevoile orădenilor. Cu cele 43 milioane de lei alocate Oradiei s-ar putea asfalta câteva din cele 300 de drumuri pietruite ale municipiului. Nu ar fi cazul să ne mai gândim şi la cum circulă orădenii în oraşul lor, nu tot la şoferii care tranzitează judeţul?

Din păcate, aureolat de excelentele rezultate din administraţie, Bolojan începe să sufere de sindromul infailibilităţii. Cei din jurul lui nu au curajul să-l contrazică, pentru că oricum nu-l pot face să se răzgândească. Nu-i rău să te încăpăţânezi să faci o companie aviatică locală, dar e greşit să persişti în eroarea unei semicenturi care e depăşită încă înainte de începerea lucrărilor.