Execuția lucrărilor de construire a centurii Sânmartin, care va crea o nouă legătură între centura Oradea și DN 76 Oradea – Deva ocolind localitățile Sânmartin și Băile Felix, a ajuns la începutul acestei săptămâni la un stadiu de 40% din volumul proiectat.

Potrivit unei informări a Consiliului Județean Bihor, până în prezent au fost finalizate terasamentele (săpături, îmbunătățiri ale terenului prin fundare cu lianți hidraulici, realizarea așa numitului strat formă și a stratului de fundație pentru asfalt) și au fost montate prefabricatele pentru viitoarele podețe, în număr total de 11.

„Gradul de realizare este de 40%. Sâmbătă și duminică am început să forăm piloții viitorului pasaj peste centura Oradea, 40 la număr, operațiune pentru care au fost necesare relocarea unei rețele electrice de înaltă tensiune și a rețelelor edilitare subterane. De asemenea, am început și turnarea de beton stabilizat, ultimul strat înaintea viitoarelor straturi de asfalt, trei la număr”, a declarat luni BIHOREANULUI Călin Roman, director al Erbașu Construcții, firma care împreună cu Vahostav SK, Drumuri Orășenești și Pro Cons Group derulează proiectul centurii Sânmartin.

În următoarea perioadă, precizează administrația județeană, vor fi montate prefabricatele la nivelul podurilor, 4 la număr conform proiectului, iar în luna august va fi turnat primul strat de asfalt.

De notat, însă, că antreprenorul nu poate lucra pe întreaga lungime a viitoarei șosele, accesul utilajelor și muncitorilor fiind blocat pe teritoriul Băilor 1 Mai, din cauza unui proprietar de teren expropriat, iar asta deși CNAIR a declanșat o acțiune de executare silită.

Lucrările la centura Sânmartin, în valoare de 177,238 milioane lei și finanțate cu fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, au început în luna octombrie a anului trecut și aveau ca termen de finalizare sfârșitul lunii octombrie 2023, însă acesta nu va putea fi respectat tocmai din cauza proprietarilor de terenuri expropriați.

Șoseaua va avea o lungime de 5,75 km, pornind din centura Oradiei, plus 2,27 km de bretele de legătură cu DN 76 Oradea - Deva și cu drumul comunal spre Haieu.

Platforma drumului, care va avea două benzi de circulație, va avea o lățime de 10 metri, incluzând și o pistă pentru bicicliști cu o lățime de 3 metri.

Proiectul presupune inclusiv construirea a două poduri, două pasaje supraterane, a unui viaduct, a unui pasaj subteran pentru bicicliști, a 11 podețe și a 5 intersecții giratorii.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!