E oficial: de joi seară se va putea circula pe podul din Dragoş Vodă. "Podul va fi deschis joi seară, de la ora 18. La capetele ale acestuia vor fi poliţişti locali care vor împărţi fanioane cu imaginea podului primilor 500 de şoferi", a declarat viceprimarul Mircea Mălan, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă la faţa locului.

Construcţia podului a început în anul 2010 printr-un parteneriat public-privat cu firma Macio. Investitorul italian şi-a asumat lucrarea din banii proprii în schimbul unor terenuri situate în imediata vecinătate, pe care intenţiona să ridice, printre altele, un hotel şi un centru SPA.

La doi ani de la demararea lucrărilor, pe fondul crizei economice, compania a intrat în blocaj financiar. "La începutul anului 2013 ne-a fost clar că firma nu mai poate realiza lucrările. Primăria a reziliat contractul, terenul a revenit oraşului, iar lucrarea a fost finalizată pe fonduri de la bugetul local", a spus viceprimarul.

Podul, botezat marţi de Consiliul Local cu numele Mareşal Constantin Prezan, a costat bugetul municipalităţii 1,6 milioane euro. Diferenţa de circa 1 milion euro până la valoarea totală au reprezentat-o investiţiile făcute de firma Macio înainte de intrarea în faliment. Prin comparaţie, podul Sovata, care marţi a primit denumirea oficială de Carol I, a costat, la finalizarea din octombrie 2011, 2,6 milioane euro.

Noul pod orădean are două benzi de circulaţie, pe o lungime de 81,4 metri liniari şi lăţime de 12,6 metri liniari, cu trotuare pe ambele părţi şi lăţimea de 1,5 metri fiecare. Partea carosabilă se extinde pe o lăţime de 7,80 metri şi este delimitată la ambele capete de câte un sens giratoriu.

Construcţia a fost gândită să decongestioneze traficul auto de pe Calea Mareşal Averescu şi Bulevardul Magheru, unde la orele de vârf se circulă bară la bară. Aceasta îşi va dovedi cu adevărat utilitatea după inaugurarea drumului expres din strada Ecaterina Teodoroiu.