Traficul rutier prin fostul centru civic, pe tronsonul delimitat de Piaţa 1 Decembrie şi strada Cicero, se desfăşoară deviat pe linia de tramvai şi limitat la o singură bandă pe sens.

Se mută conductele...

În funcţie de evoluţia lucrărilor, restricţiile de circulaţie impuse săptămâna trecută se vor prelungi până în luna aprilie a anului viitor.

"În momentul de faţă se lucrează la devierea conductelor de apă şi canalizare din calea viitorului pasaj. Reţelele vor fi scoase din calea pasajului şi mutate, una prin faţa sediului BCR şi a Direcţiei de Finanţe, iar cealaltă de-a lungul liniei de tramvai", a declarat pentru BIHOREANUL viceprimarul Marcel Dragoş.

Potrivit acestuia, relocarea conductelor va dura circa trei săptămâni, după care constructorul va începe construcţia efectivă a pasajului.

"Undeva spre sfârşitul lunii noiembrie, când lucrările la reţele se vor muta în zona dinspre strada Griviţei, constructorii vor trece în paralel la forarea piloţilor (n.r. stâlpi îngropaţi pentru stabilizarea terenului) începând astfel lucrările la pasaj", a declarat Dragoş.

Un pasaj cu patru benzi

Amenajarea pasajului din zona Pieţei Cetate face parte din cea de-a doua etapă a proiectului privind coridorul de mobilitate Nufărul-Cantemir.

Lucrările vizează amenajarea în zona pieţei Cetate din Oradea a două giraţii traversate în subteran de un pasaj cu patru benzi, două pe fiecare sens de mers, care vor asigura benzi dedicate autobuzelor care circulă pe relaţia Bulevardul Cantemir – Centrul Civic. Lungimea zonei acoperite a pasajului va fi de 29 de metri.

Linia de tramvai va traversa în continuare intersecţia străzilor Sucevei şi Cantemir la nivelul solului printr-o bandă dedicată.

Lucrările, cu termen de finalizare de 15 luni, au fost adjudecate în vară de o asociere de firme reprezentate de Freyrom, constructorul podului Centenarului, pentru circa 27 milioane lei fără TVA.