Consiliul Județean Cluj a anunțat că a finalizat tronsonul din Drumul Apusenilor, cel mai scump pe care l-a realizat vreodată. Considerat strategic pentru dezvoltarea turismului în Apuseni, drumul continuă spre județul Sălaj prin Bihor, unde o parte a lucrărilor au fost finalizate în 2021, urmând ca un alt tronson să fie gata în vara acestui an.
„Foarte spectaculos”
„Avem un traseu complet modernizat, foarte spectaculos, cu un imens potențial turistic, care traversează una dintre cele mai atractive zone din Munții Apuseni”, a anunțat, miercuri, președintele CJ Cluj, Alin Tișe, cu ocazia inaugurării tronsonului de drum din acest județ.
Practic, în proiectul care a costat 161 milioane lei a fost inclusă modernizarea a două drumuri județene din Cluj, și anume DJ 764B și DN 108K pe o lungime totală de 25 km, proiectul prevăzând și amenajarea a 80 de podețe și modernizarea a 7 poduri.
În județul Cluj, traseul Drumului Apusenilor începe de la intrarea în Valea Drăganului (la intersecția cu DN 1 Oradea – Cluj), continuând până spre barajul Drăgan și ajungând la limita administrativă cu județul Bihor.
Potrivit vicepreședintelui CJ Cluj, Vákár István, citat de site-ul de știri monitorulcj.ro, Drumul Apuseni este cel mai scump realizat de administrația județeană din acest județ, cheltuindu-se circa 1 milion de euro/kilometru amenajat.
În Bihor, pe tronsoane
„În județul Bihor, finalizarea pe întreaga lungime a Drumului Apusenilor va avea loc în luna iulie”, a declarat pentru BIHOREANUL vicepreședintele CJ Bihor Mircea Mălan.
Aici, proiectul a fost împărțit în două, un prim tronson de aproape 13 km fiind finalizat în luna august a anului 2021. Este vorba despre porțiunea DJ 108K între localitatea clujeană Valea Drăganului și cea bihoreană Remeți, unde lucrările executate de o asociere de firme condusă de Drumuri Orășenești Oradea începuseră în noiembrie 2019.
Din proiect face parte și modernizarea altor 43,37 km ai DJ 764A Beiuș – Stâna de Vale și DJ 108J Stâna de Vale – Coada Lacului, unde potrivit lui Mălan lucrările la șosea au fost finalizate și a fost așternut și primul strat de asfalt, mai rămânând de executat câteva podețe și de așternut stratul final de asfalt, cel de uzură. „Pe porțiunea între Stâna de Vale și Coada Lacului nu s-a putut lucra luni bune din cauza căderilor mari de zăpezi, care din cauza temperaturilor scăzute s-au topit mai târziu decât în alți ani”, a spus vicepreședintele CJ Bihor.
Lucrările sunt executate pe acest tronson de SC Drumuri Orășenești în asociere cu MBS Group din Turda, Aquacons din Oradea şi D’Agostino Angelo Antonio Construzioni Generali, iar valoarea totală a proiectului este de 146,4 milioane lei, cu TVA inclusă.