Consiliul Județean Bihor a înregistrat șase oferte din partea a două firme și patru asocieri de constructori interesați să încaseze până la 46 milioane lei, fără TVA, pentru realizarea pasajului rutier peste centura Oradea.
Potrivit unei informări a administrației județene, termenul limită pentru depunerea ofertelor la licitația pentru proiectarea și execuția pasajului a expirat marți, la ora 15.00, fiind depuse oferte din partea firmelor PORR Construct și Madlev Cons, precum și a asocierilor formate din firmele Selina - Drum Asfalt; Procons Group - Inginerie Drumuri și Poduri - Asfamixt; Dacia Faber - Proexco și Global Industrial (Lider) - CML.RO.
Valoarea estimată a lucrărilor este cuprinsă între 41.823.505,83 și 46.005.856,41 lei, fără TVA.
Pasajul va avea patru benzi de circulație (două pe sens) și o lungime totală de 810 metri, cu trei deschideri. Proiectul este derulat de CJ Bihor în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Firma câștigătoare va avea la dispoziție 9 luni pentru realizarea pasajului, dintre care 2 luni pentru proiectare, 1 lună pentru obținerea autorizației de construire și 6 luni pentru execuția lucrărilor.
Investiția are ca sursă de finanțare PNRR și este necesară pentru ca viitoarea rețea de tram-tren metropolitan să includă și ruta Oradea - Băile Felix, așa încât circulația vehiculelor feroviare să nu se suprapună celei rutiere. Proiectul tram-tren, în valoare de 250 milioane euro, a fost depus în vederea finanțării printr-un alt program european, și anume Programul de Transporturi, deschis până în 2027.
El vizează reabilitarea și electrificarea rețelelor de tren și tramvai existente, urmând ca acestea din urmă să fie extinse cu linii cu un singur fir pentru vehicule de tip tram-tren, capabile să folosească atât sistemul de alimentare electrică feroviar, de 25.000 de volți, cât și pe cel de tramvai, de 600 de volți.
Pe lângă amenajarea de linii feroviare, stații, peroane și pasaje pietonale, proiectul mai include achiziția a 8 tram-trenuri cu sistem hibrid de alimentare, atât de la rețeaua OTL, cât și de la baterii capabile să asigure o autonomie de 3 kilometri, precum și a 5 vehicule de tip feroviar care să poată folosi și sistemul de alimentare al CFR, și pe cel al OTL.