Lucrările din cadrul proiectului privind viitorul tram-tren, în valoare de 250 milioane euro, cel mai mare de acest fel din țară, vor fi scoase la licitație în primăvara acestui an.

Pregătiri de licitație

Documentațiile premergătoare achiziției lucrărilor realizate cu concursul specialiștilor OTL au fost finalizate.

„În această primăvară, se va da drumul la licitația pentru lucrările de execuție. Am ajuns cu caietele de sarcini la final și se va licita pe opt loturi, din care șapte pentru (n.r. lucrările) de infrastructură și un lot pentru (n.r. achiziția de) material rulant”, a anunțat vineri, în cadrul unei conferințe de presă, directorul OTL, Adrian Revnic.

Licitația urmează să fie lansată de către Consiliul Județean Bihor, partener în proiect cu Primăria Oradea, Zona Metropolitană Oradea, Agenția de Dezvoltare Locală Oradea, alături de OTL.

„Se va lansa licitația pe partea de proiectare și execuție, după care în câteva luni se va trece probabil la partea de execuție”, a apreciat directorul.

În teorie, lucrările efective ar trebui să înceapă încă de anul acesta, având în vedere că proiectul ar urma să fie finanțat din fonduri europene prin Programul de transporturi pe axa privind trenurile metropolitane cuprins în exercițiul financiar până în 2027.

Pe șine de tramvai și tren

Proiectul viitorului tren metropolitan este menit să asigure conectivitatea municipiului Oradea cu Aeroportul Oradea, localitatea Sânmartin și stațiunile Băile 1 Mai și Felix, comuna Borș și comuna Sântandrei până în Cheresig. 

Investițiile vizează reabilitarea și electrificarea rețelelor de tren și tramvai existente, urmând ca acestea din urmă să fie extinse cu linii cu un singur fir pentru vehicule de tip tram-tren, capabile să folosească atât sistemul de alimentare electrică feroviar, de 25.000 de volți, cât și pe cel de tramvai, de 600 de volți.

Pe lângă amenajarea de linii feroviare, stații, peroane și pasaje pietonale, proiectul mai include achiziția a 8 tram-trenuri cu sistem hibrid de alimentare, atât de la rețeaua OTL, cât și de la baterii capabile să asigure o autonomie de 3 kilometri, precum și a 5 vehicule de tip feroviar care să poată folosi și sistemul de alimentare al CFR, și pe cel al OTL.

„Pentru noi contează foarte mult valoarea pe care proiectul o aduce calității vieții orădenilor și oportunitățile pe care le naște în Zona Metropolitană Oradea în ceea ce privește atracția investitorilor străini și atracția pentru operatorii economici”, a spus directorul OTL.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!