Să fie concurs, dar să ştie cât mai puţini! În loc să facă o publicitate cât mai mare concursului pentru ocuparea funcţiei de city manager, pentru a se asigura de o cât mai mare concurenţă pe post, în urma căreia să aleagă cel mai bun candidat posibil, municipalitatea a lansat joi procedura de selecţie în cea mai mare discreţie posibilă.

Rezervat exclusiv avizaţilor, concursul a fost anunţat formal prin afişare la avizierul Primăriei şi prin postare pe portalul municipalităţii. Pentru a mima transparenţa, Primăria a publicat joi şi un comunicat, puţin mai mare decât un timbru poştal, la rubrica de mică publicitate a cotidianului Jurnal Bihorean, între anunţurile de vânzări şi cumpărări auto sau de forări fântâni.

Potrivit anunţului, dosarele de înscriere la concurs se pot depune în termen de zece zile lucrătoare de la data afişării anunţului la sediul Primăriei, afişare care s-a făcut tot în cursul zilei de joi, proba scrisă urmând să se desfăşoare pe 23 aprilie la sediul municipalităţii. Condiţiile de participare la concurs, bibliografia şi actele necesare pentru dosarul de înscriere al candidaţilor pot fi consultate pe portalul Primăriei.

Concursul va consta într-o selecţie a dosarelor, o probă scrisă şi o probă de interviu. Concurenţii care promovează proba scrisă îşi vor susţine în cadrul interviului propriul plan de management privind strategia de dezvoltare a oraşului pe termen scurt, cu metodele de implementare a acesteia.

În acest context, în ciuda importanţei pe care o are funcţia de city manager, ocupantul ei urmând să fie un egal celor doi viceprimari şi să primească însărcinări direct de la primarul Ilie Bolojan, discreţia cu care municipalitatea pregăteşte procedura de selecţie pare cel puţin păguboasă pentru oraş.

În ciuda evidenţelor, reprezentanţii municipalităţii susţin totuşi că au făcut tot posibilul pentru a mediatiza procedura de selecţie. "Concursul a fost anunţat, conform legii, la avizier şi pe site-ul Primăriei, la fel ca toate celelalte concursuri pe posturi, şi în plus, a fost mediatizat prin publicarea într-un cotidian local", a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei, Anca Sas.

Sas nu a mai putut preciza însă care a fost motivul pentru care, având în vedere importanţa postului, municipalitatea nu a anunţat concursul prin publicarea într-un cotidian naţional sau măcar printr-un comunicat de presă trimis tuturor publicaţiilor locale.

"Probabil că se putea face o mai bună mediatizare a concursului, dar nu se poate spune că nu i-am făcut publicitate. Se ştia de două luni că va fi concurs, iar cine dorea să se informeze se putea informa", a mai spus purtătorul de cuvânt al Primăriei.

Anunţul cu privire la angajarea unui city manager a fost făcut de primarul Ilie Bolojan la începutul lunii februarie, într-o conferinţă de presă. Edilul spunea la acea dată că are nevoie de un specialist căruia să îi poată trasa sarcini concrete legate de dezvoltarea oraşului, şi nu s-a ascuns să îşi declare preferinţa pentru actualul director economic al Primăriei, Eduard Florea. Căruia discreţia cu care a fost anunţat concursul nu face decât să-i netezească drumul spre noua funcţie...

Citiţi pe această temă şi articolul: "Angajăm manager! Ilie Bolojan vrea să-l avanseze city manager pe finanţistul-şef al Primăriei"