Reuniunea de marţi a Consiliului Judeţean se anunţa una fără surprize, iar parţial desfăşurarea ei a şi dovedit că politicienii locali din acest for nu aveau motive să se ia la harţă, aprobând aproape toate proiectele cu unanimitate de voturi.

Ionel contra

O excepţie a fost discutarea proiectului de organigramă a Aeroportului Oradea, faţă de care grupul consilierilor PDL a ridicat obiecţiuni. Consilierul Ionel Avrigeanu, liderul grupului democrat-liberal din CJ, şi-a făcut cunoscută împotrivirea faţă de proiectul înaintat de conducerea Consiliului pe baza propunerii conducerii Aeroportului, ridicând două întrebări. Prima - de ce reprezentantul PDL în Consiliul de Administraţie al Aeroportului, Marian Filip, nu a fost convocat la şedinţa acestui organism, în condiţiile în care înlocuirea respectivului PDL-ist ar fi nulă ca urmare a faptului că Prefectura ar fi atacat în contencios administrativ o precedentă hotărâre a CJ prin care PDL-istul era înlocuit cu directoarea economică a Consiliului?

 Şi doi - de ce, dacă în informările profesionale către Autoritatea Aeronautică Civilă comandantul Aeroportului, Gheorghe Pasc, a raportat că la Oradea nu pot ateriza decât aeronave până la greutatea maximă de 20 de tone, la vizita din septembrie a lui Traian Băsescu a fost autorizată, totuşi, aterizarea aeronavei prezidenţiale, care are 40 de tone? "Poate ar trebui ca pe fir să intre şi alte structuri ale statului, în acest caz…", a sugerat consilierul judeţean că acest lucru ar ţine de competenţa SRI şi SPP.

E pe invers

La interpelarea PDL-istului a fost necesar ca două persoane să-l lămurească.

În ce priveşte aşa-zisa discriminare a reprezentantului PDL din Consiliul de Administraţie al Aeroportului, secretarul Consiliului Judeţean, Aurel Demian, a informat că, în realitate, înlocuirea acestuia este perfect legală, hotărârea în baza căruia PDL-istul Marian Filip a fost înlocuit din Consiliul de Administraţie nefiind atacată în contencios de prefectul Gavrilă Ghilea. "Conform legii, după adoptarea Hotărârii, am trimis actul la Prefectură, care avea la dispoziţie cinci zile pentru a da viza controlului de legalitate sau pentru a nu o da, caz în care trebuia să ni se ceară modificarea Hotărârii", a explicat secretarul judeţului. Demian a mai spus că prefectul Ghilea "nu ne-a comunicat nici că dă viza de nelegalitate, nici că apreciază nelegală Hotărârea. Astfel, Hotărârea este perfect valabilă, şi nu este atacată în contencios administrativ".

În ce priveşte insinuarea că Băsescu ar fi fost lăsat să aterizeze pe un aeroport nesigur, care i-ar fi pus viaţa în pericol, lucrurile au fost lămurite de comandantul Aeroportului, Gheorghe Pasc. Acesta a afirmat că a transmis, într-adevăr, Autorităţii Aeronautice Civile o informare conform căreia, în baza expertizării tehnice a pistei, la Oradea nu pot ateriza decât aeronavele de cel mult 20 de tone, însă a adăugat că acelaşi raport de informare conţine şi precizarea că "ocazional, pot ateriza aeronave mai grele, dar nu mai mult de patru ori pe lună", astfel că aeronava prezidenţială ar fi fost pusă în pericol abia dacă depăşea această limită de frecvenţă a aterizărilor la Oradea.

"Nu s-a pus în pericol viaţa lui Băsescu, staţi liniştiţi", a conchis, mai în glumă, mai în serios, şi consilierul PSD Mihai Bar, după care Avrigeanu n-a mai spus nimic.

În cele din urmă, la propunerea vicepreşedintelui CJ Alexandru Kiss, discutarea organigramei Aeroportului a fost amânată pentru următoarea reuniune a Consiliului, în ciuda eforturilor comandantului Gheorghe Pasc de a lămuri cât de importantă era aprobarea acesteia. "Am achiziţionat o autopompieră, dar nu avem personal de deservire. O s-o băgăm în conservare până o să aproaţi o organigramă…", a spus Pasc, nemulţumit de turnura discuţiilor şi ineficienţa rezultatului lor.