Consilierii judeţeni au votat marţi, în unanimitate, aprobarea documentaţiei tehnico-economice (studiul de fezabilitate) pentru extinderea şi modernizarea suprafeţelor aeroportuare ale Aeroportului Oradea. Practic, prin acest vot s-a pus capăt unei perioade de peste 7 ani în care modernizarea Aeroportului a fost mereu amânată, şi în care - mai mult - s-a intenţionat (între 2004-2008) chiar închiderea lui, sub pretextul mutării pe un amplasament din nordul judeţului.

Studiul de fezabilitate prevede extinderea şi modernizarea pistei de decolare - aterizare cu 300 de metri (astfel încât Aeroportul Oradea să poată primi avioane de mari dimensiuni, singurele cu care companiile low-cost vor să lucreze pentru a fi rentabile), realizarea a două noi căi de rulare şi a unei platforme noi pentru îmbarcarea şi debarcarea pasagerilor, construirea unei mici uzine electrice care să asigure autonomia energetică a Aeroportului, precum şi modernizarea sistemului de balizaj şi semnalizare.

Proiectul are o valoare de 31 de milioane de euro, cu 9 milioane mai puţin decât prevedea un studiu de fezabilitate făcut în urmă cu trei ani. Comandantul Aeroportului, Gheorghe Pasc, a explicat acest lucru prin faptul că, datorită progresului tehnologic, între timp a devenit necesară prelungirea pistei cu doar 300 de metri, nu cu 400.

Pasc a mai explicat consilierilor judeţeni că Aeroportul Oradea are şanse mari să-i fie aprobat proiectul depus la Ministerul Transporturilor pentru ca lucrările de modernizare să fie finanţate cu fonduri europene şi că Aeroportul Oradea nu se află între cele nouă din ţară pe care FMI le monitorizează din cauză că între veniturile şi cheltuielile lor sunt dezechilibre mari. "Autoritatea Aeronautică Civilă Română nu a găsit nicio problemă în proiectul nostru", a spus Pasc, adăugând că "în ultimii trei ani Aeroportul Oradea avut venituri tot mai mari de la an la an, iar în 2010 am avut venituri proprii de 31 miliarde de lei (n.r. - vechi)".

Comandantul Aeroportului a vorbit şi despre lucrările începute astă-iarnă pentru modernizarea Aerogării, precizând că în interior acestea vor fi încheiate la 1 august. Ele au durat mai mult, a explicat Pasc, din cauză că au fost înlocuite inclusiv instalaţiile sanitare, care aveau aceeaşi vechime ca şi clădirea, adică 40 de ani.