În ultima şedinţă a Consiliului Judeţean Bihor în formula rezultată din alegerile locale de acum patru ani, desfăşurată marţi, membrii CJ au votat în unanimitate reducerea unor taxe şi tarife stabilite pentru companiile care vor deschide curse noi pe Aeroportul din Oradea, propunerile fiind făcute chiar de conducerea acestuia.

Conform proiectelor aprobate, tariful pentru aterizare a fost redus de la 5 la 3,5 euro pe tonă, iar aşa numitul tarif de servicii pentru pasageri a fost diminuat de la 6 euro pentru fiecare pasager îmbarcat la 3,5 euro per pasager. În categoria tarifelor, rămân neschimbate cele pentru iluminarea pistei (2,5 euro pe tonă per procedură), pentru staţionarea aeronavelor (0,2 euro pe tonă per staţionare), pentru asigurarea securităţii aeroportuare (3 euro / pasager îmbarcat), de tranzit (2 euro / pasager debarcat) şi pentru transferul aeroportuar (3 euro / pasager).

În ce priveşte taxele aeroportuare, în baza unei excepţii prevăzute de regulamentul Comisiei Europene într-o schemă aşa numită Ex-Ante, ce permite reducerea pe o perioadă de maximum 3 ani şi în anumite condiţii (de pildă, ca veniturile aeroporturilor să nu fie afectate), Consiliul Judeţean a aprobat şi diminuarea la jumătate a taxei de aterizare (la nivelul de 1,5 euro / tonă), a taxei de servicii pentru pasageri (la 1 euro / pasager) şi a celei pentru securitate aeroportuare (tot la 1 euro / pasager).

În reuniunea finală a actualului CJ nu a fost, însă, dezbătută problema viitoarelor curse aeriene internaţionale. Ea a rămas "în aer", deşi luna trecută preşedintele Cornel Popa a promis că va susţine o conferinţă de presă pe această temă împreună cu reprezentanţii firmei de consultanţă în transporturi aeriene LCG Denmark, contractată să „aducă” la Oradea companii care să opereze cel puţin patru destinaţii externe: Marea Britanie, Italia, Spania şi Germania.