Cei 34 de aleși ai bihorenilor prezenți vineri la reuniunea online a deliberativului județean au aprobat în unanimitate încheierea unui parteneriat între Consiliul Județean Bihor și Primăria Sânmartin, pentru construirea unei șosele de centură a comunei.

Potrivit acestuia, cele două instituții vor împărți cheltuielile necesare documentației tehnice, în timp ce de construirea propriu-zisă se va ocupa Compania Națională de Administrate a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), cu care CJ a încheiat deja un parteneriat în acest scop, luna trecută.

Așa cum BIHOREANUL a mai scris după ce proiectul a fost prezentat de președintele CJ, Ilie Bolojan, la finele lunii trecute, noua centură va avea 5,7 km și va fi utilă nu doar şoferilor care străbat DN 76 Oradea - Deva, scutindu-i de a mai traversa staţiunea Băile Felix şi satul Sânmartin, ci şi celor care vin de pe DN 1 dinspre Cluj pentru a se îndrepta fie către cele două staţiuni din această comună, fie pentru a-şi continua drumul spre Beiuş, Ştei ori Deva.

Traseul noului drum coincide doar parţial cu cel al vechiului proiect întocmit cu câţiva ani în urmă de Asociaţia Zona Metropolitană Oradea, dar nu va necesita exproprierea niciunei construcţii, ci doar a unor terenuri.

Noul drum va porni din zona centurii Oradiei, peste care va trece cu un pasaj suprateran, din intersecţia cu strada Iancu de Hunedoara (în spatele Gării Velenţa), va continua aproximativ paralel cu Peţa şi va ajunge la intrarea în staţiunea Băile 1 Mai traversând-o tot pe un pasaj suprateran în zona unde este linia ferată, va ocoli păduricea din spatele pensiunii Noblesse şi va ieşi în DN 76 în zona satului Cordău printr-o giraţie.

Potrivit înțelegerii făcute deja cu Primăria Sânmartin, comuna ar urma să suporte costurilor unor studii topo și geo, iar CJ Bihor pe cel al studiului de fezabilitate premergător proiectului tehnic propriu-zis.