Deliberativul local a hotărât marţi finalizarea lucrărilor la podul Dragoş Vodă prin negociere directă cu firma Construcţii Bihor.

Decizia a fost luată în opoziţia grupului de consilieri UDMR, care au votat "împotrivă", în vreme ce reprezentanţii PDL au preferat să se abţină de la vot pentru a nu exista discuţii că au promovat interesele preşedintelui filialei Bihor, Gavrilă Ghilea, acţionarul majoritar al Construcţii Bihor.

Consilierul Ritli Laszlo a atras atenţia că atribuirea directă a lucrării depăşeşte cadrul legal al Ordonanţei 34 din 2006 privind achiziţiile publice, care prevede că achiziţiile de bunuri ori servicii se fac prin diferite forme de licitaţie sau negocieri cu mai mulţi candidaţi.

"Propunerea mea este să alegeţi o altă procedură, care să permită o concurenţă reală, şi să ne permită cea mai bună ofertă tehnică şi de preţ", a cerut Ritli.

În replică, primarul Ilie Bolojan a spus că negocierea directă cu firma Construcţii Bihor, care a construit deja jumătate din pod, se impune atât din raţiuni care ţin de garanţia construcţiei cât şi pentru a garanta un preţ cât mai mic.

"Noi avem acum un tablier metalic pe care l-am preluat şi care trebuie montat într-o anumită poziţie pe structura existentă, peste care se pune apoi armătura şi se toarnă beton pentru a obţine o structură rigidă. În cazul în care, lucrând cu doi constructori, la final lucrarea va fi necorespunzătoare, va fi foarte greu să stabilim a cui este răspunderea", a spus primarul.

Bolojan a mai spus că negocierile pe marginea costurilor lucrărilor se vor purta la preţurile plătite în 2011 la construirea podului Sovata. "Nici într-un caz nu ne va costa mai mult betonul ca la podul Sovata. Dacă nu vom cădea de acord prin negociere la aceste tarife, facem licitaţie şi gata. Am prefera însă această formulă pentru a economisi timp faţă de organizarea unei licitaţiii", a spus edilul.

Potrivit expertizelor comandate de municipalitate, valoarea lucrărilor rămase de executat este de circa 1,3 milioane euro, inclusiv TVA. Noul pod va avea două benzi de circulaţie, pe o lungime de 81,45 metri liniari şi lăţime de 12,65 metri liniari, cu trotuare pe ambele părţi, cu lăţimea de 1,5 metri fiecare. Partea carosabilă se extinde pe o lăţime de 7,80 metri.

"Să fie preţul cel mai mic!"

Tot marţi, a fost adoptat şi proiectul de hotărâre privind concesionarea unei suprafeţe de 10.000 metri pătraţi de teren unei firme dispuse să construiască în strada Ceyrat un aşezământ destinat persoanelor vârstnice cu nevoi speciale şi cazuri care necesită îngrijiri speciale, paliative şi Alzeimer.

Potrivit proiectului de hotărâre, câştigătorul licitaţiei, care va porni de la un preţ de 6 euro pe metru pătrat, va trebui să se oblige să pună la dispoziţia municipalităţii 10 locuri din cele circa 70 prevăzute, la care tariful să fie de 50% faţă de cel aplicat celorlalţi pacienţi.

"Decât să cerem 10 locuri la jumătate de preţ, mai repede să facem un punctaj şi să punctăm în plus pe cei care cer cel mai mic preţ. Licitaţiile aşa se fac", a cerut consilierul Eric Huszar. Alesul şi-a argumentat poziţia afirmând că aşa municipalitatea va ajuta nu doar cele zece persoane desemnate de ASCO ci toţi orădenii care au nevoie de serviciile unui astfel de spital.

În replică, viceprimarul Ovidiu Mureşan a spus că municipalitatea se confruntă cu un val de solicitări din partea unor persoane cu nevoi speciale pe care nu are cum le ajuta. "Nu avem în momentul de faţă nici un fel de soluţii pentru persoanele cu nevoi speciale. E bine să păstrăm această clauză pentru că ne-ar permite să găsim soluţii rapide la probleme disperate", a spus viceprimarul.

În final, după discuţii prelungite, hotărârea a fost adoptată la limită, tot cu 18 voturi din partea grupului PNL şi PSD, în opoziţie cu democrat liberalii, care au votat împotrivă, şi udemeriştii, care au preferat de această dată să se abţină de la vot.