Consiliul Local a aprobat joi, cu votul consilierilor liberali, procedurile de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar şi a celor abandonate.

Normativul, care nu aduce modificări deosebite, ci doar detaliază modul în care se face ridicarea autovehiculelor, a trebuit modificat pentru a fi adaptat prevederilor legale.

Potrivit hotărârii CL, operaţiunile privind ridicarea, transportul, depozitarea în spaţii special amenajate a vehiculelor staţionate neregulamentar pe drumurile publice, în zona pietonală, în zona rezidenţială, în parcuri, în zonele de agrement şi pe locurile de parcare rezervate şi semnalizate prin semnul internaţional pentru persoane cu handicap şi eliberarea acestora se efectuează de către Primăria Municipiului Oradea prin Direcţia Patrimoniu Imobiliar, Serviciul Parcări.

"Staţionarea neregulamentară se constată de către poliţistul rutier, respectiv poliţistul local desemnat special în acest sens, care efectuează operaţiuni de fotografiere a zonei, respectiv a locului în care a staţionat vehiculul", se menţionează în hotărârea de Consiliu Local.

Eliberat numai proprietarului

Conform normativului, depozitarea autovehiculului ridicat se face în spaţii corespunzătoare, special amenajate, iar pe perioada depozitării vehiculele ridicate se află în paza administraţiei publice locale.

"Vehiculul ridicat se restituie după ce se face dovada achitării tarifului aferent operaţiunilor efectuate, în baza documentelor care atestă proprietatea ori deţinerea legală a acestuia", au stabilit aleşii locali.

Autovehiculele ridicate din municipiu vor fi depozitate pe un amplasament din spatele bazei sportive Voinţa de unde proprietarii le vor putea ridica la orice oră în baza dovezii achitării tarifului de 300 lei pentru ridicare, transport şi depozitare, la care se adaugă o taxă de 2 lei pe oră în primele 48 de ore.

Cu semnătura vecinilor...

În ceea ce priveşte vehiculele fără stăpân sau abandonate, acestea vor fi ridicate de pe domeniul public tot de către angajaţii Serviciului Parcări, care, împreună cu Poliţia Locală, vor ţine evidenţa lor.

"Agenţii de la Poliţia Locală sau funcţionarii publici din cadrul serviciului Parcări care au atribuţii de control în calitate de agenţi constatatori împuterniciţi ai primarului vor verifica în teren sesizările înregistrate de la cetăţeni şi vor întocmi proces verbal de constatare şi o somaţie pe care o vor afişa pe caroseria vehiculului, prin care solicită ridicarea acestuia în termen de 10 zile", se menţionează în hotărâre.

Procesul verbal va fi semnat de doi martori "de regulă locatari ai unor imobile situate în vecinătatea locului în care se află vehiculul fără stăpân sau abandonat".

Ulterior, vehiculele fără stăpân vor trece în proprietatea muicipiului prin dispoziţie a primarului şi vor fi valorificate. Sumele obţinute din vânzarea acestor autovehicule şi a bunurilor din ele se vor constitui în sursă de venit la bugetul local.