Consiliul Local a aprobat joi, în cadrul unei întâlniri care a durat circa 30 de minute, nu mai puţin de 45 de proiecte de hotărâre. Toate votate cu unanimitate şi fără comentarii.

Consilierii locali au aprobat majorarea cu 8,7% a tarifelor pentru depunerea deşeurilor la groapa ecologică a Eco Bihor. Contractul de parteneriat public-privat încheiat în 2003 de către municipalitate cu firma Keviep prevede că tarifele se negociază anual, fapt pentru care acestea vor fi valabile în perioada 1 mai 2011 - 30 aprilie 2012.

Conform hotărârii de Consiliu Local, începând de săptămâna viitoare tarifele pentru depunerea deşeurilor menajere, respectiv deşeuri amestecate cu moloz, vor fi majorate de la 12,87 euro pe tonă, la 14 euro pe tonă. În schimb, la fel ca în anii anteriori, depunerea la groapa de gunoi a deşeurilor colectate selectiv şi a pământului vegetal se va face în continuare în mod gratuit.

Scumpire din octombrie

În ciuda majorării preţurilor, orădenii vor simţi efectele scumpirii abia în toamnă. "În momentul de faţă nu va fi afectată populaţia. O influenţă ar putea interveni abia în luna octombrie, când se va face ajustarea tarifelor RER Ecologic", a declarat directorul economic al Primăriei, Eduard Florea, într-o conferinţă de presă care a precedat şedinţa de Consiliu Local. Pe cale de consecinţă, în intervalul mai - octombrie 2011 costurile majorării de tarif vor fi suportate de RER Ecologic, intermediar între orădenii care aruncă gunoiul şi firma care gestionează groapa de gunoi.

Firma Eco Bihor şi-a motivat majorarea tarifelor prin scumpirea carburanţilor şi creşterea costurilor de operare ca urmare a punerii în funcţiune a unor investiţii.

Autogară pentru OTL

Tot în şedinţa de joi, aleşii orădenilor au aprobat indicatorii tehnico-economici pentru construirea unei autogări pentru OTL în cartierul Nufărul, aceasta urmând să deservească transportul de pasageri către localităţile din judeţ. Costurile investiţiei au fost estimate la 2,2 milioane de lei cu TVA inclus, iar lucrările vor dura şase luni.

Noua autogară urmează să fie construită la bucla de întoarcere a tramvaielor de la capătul străzii Nufărului, pe structura clădirii aparţinând OTL. Imobilul va fi reamenajat şi extins, urmând ca aici să se realizeze o sală de aşteptare pentru călători, grupuri sanitare, spaţiu pentru depozitarea bagajelor, spaţii comerciale şi casă de vânzare a biletelor şi abonamentelor.

Lucrările vor presupune inclusiv amenajarea de staţii de autobuz, trotuare, spaţii verzi, locuri de parcare şi extinderea canalizării pluviale din zonă.

Proprietarul plăteşte!

Tot cu unanimitate de voturi şi fără comentarii, consilierii locali au aprobat modificarea regulamentului pe baza căruia Compania de Apă Oradea prestează serviciul de alimentare cu apă şi de canalizare în Oradea. Modificările operate la cererea CAO au fost luate, teoretic, în sprijinul consumatorilor care doresc să încheie contracte cu compania. Astfel, CAO nu va mai percepe taxă de demontare contor sau remontare contor, în cazul rezilierii contractului încheiat cu un client, respectiv la încheierea unui nou contract cu noul beneficiar al serviciului de alimentare cu apă.

În schimb, ca o măsură de siguranţă, operatorul nu va încheia un alt contract cu noul chiriaş al imobilului şi nu va trece la prestarea serviciilor decât la stingerea de către proprietar a debitelor restante. Profitând de neatenţia aleşilor, CAO a reuşit să impună în regulament o măsură controversată, care prevede că nu va încheia contract cu noul chiriaş decât dacă proprietarul se obligă prin declaraţie notarială, în cazul persoanelor fizice, sau printr-un angajament scris, în cazul persoanelor juridice, la plata eventualelor datorii restante ale chiriaşului.

În lipsa acestor acte, chiriaşul va putea încheia contract doar dacă va depune drept garanţie la CAO contravaloarea consumului estimat pe trei luni. Compania va trece la executarea garanţiei în termen de 45 de zile de la scadenţa facturii restante.